Oferte locuri de munca top

Pregatiri pentru deszapezirea din iarna 2021-2022

Prevederile aflate în procedură de aprobare se aplică numai în iarna 2021 – 2022 pe drumurile de interes de național aflate în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – SA.

Pentru administratorii de drumuri județene și drumuri comunale sunt orientative, cu rol de recomandare.

Astfel, pentru iarna aceasta va fi prelungită prevederea prin care nisipul va putea fi folosit ca variantă alternativă în completare la cantitatea de sare necesară pentru deszăpezirea drumurilor naționale/autostrăzilor și pentru protejarea rețelei împotriva acțiunii de distrugere a agenților chimici.

Pentru iarna 2021-2022, CNAIR S.A. prin cele șapte Direcții Regionale de Drumuri și Poduri va avea în derulare acorduri cadru care au ca obiect întreținerea curentă pe timp de iarnă, în conformitate cu reglementare tehnică “Normativul privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice – Indicativ AND 525-2013”.

De ce sunt autostrazile atat de scumpe in Romania

Decizia utilizării nisipului în deszăpezire este cauzată de:

* constrângeri bugetare

* neachiziționarea instalațiilor de preparare a materialelor degivrante

* consum excesiv de sare în iarna 2017 – 2018 care a dus la degradarea extinsă sub formă de gropi pe întreaga rețea de drumuri naționale/autostrăzi, cu consecințe directe asupra fondurilor pentru activitatea de întreținere.

S-a acționat cu amestec de sare și nisip unde existau zone sensibile de producere a lunecușului, pe rampe și pante, pe sectoare de drumuri naționale de nivel III de viabilitate, puternic fisurate și degradate sau sectoare de drumuri pietruite aflate în administrarea C.N.A.I.R. SA.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2021

 

Sus