Oferte locuri de munca top

Primaria Capitalei vrea sa faca parcari la toate iesirile din oras

Primăria Capitalei va demara o serie de proiecte care vor crește gradul de mobilitate în regiunea București-Ilfov. “Luna viitoare vom demara construirea parcării de tip Park & Ride de la capătul Șos. Pantelimon. De altfel, acest concept va fi extins la toate ieșirile din București pe la intersecția șoselei de centură cu A1, A2 si A3, DN1 până la DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602. De asemenea, vom demara primul nod intermodal lângă pasajul Domnești ce va fi realizat de CNAIR, prin extinderea șoselei la 4 benzi și linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea pâna la șoseaua de Centură, cu realizarea unei parcări de tip Park & Ride. Vom achiziționa 800 de mijloace de transport în comun și vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai; doua linii de trasport de tip monorail vor lega Bucureștiul de Măgurele și de Zona de Nord”, a declarat primarul general Gabriela Firea în cadrul seminarului ‘Impreuna pentru dezvoltare durabila – Dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov’, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabila al Secretariul General al Guvernului.

Primarul general a explicat că următorul pas îl va constitui construirea de stații de căi ferate în aceste noduri intermodale și introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. „Transportul urban pe cale ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce rețeaua de căi ferate din București, cât și centura feroviară a Bucureștiului stau neutilizate de 28 de ani!”, a argumentat doamna Firea.

Edilul șef a mai anunțat și alte proiecte importante care fac parte din strategia de transport a regiunii Bucuresti-Ilfov. „Tot anul acesta avem în bugetul Primăriei Municipiului București extinderea și modernizarea Șos București-Măgurele pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizică Nucleară care dezvolta proiectul celui mai mare laser din lume, Extreme-Light Infrastructure – Nuclear Physics (ELI-NP). Astfel, vom realiza o linie de monorail – tramvai suspendat și material rulant (80 tramvaie suspendate), o rută București – Măgurele și București Centură în Zona de Nord spre Ploiești. În ceea ce privește linia de monorail care va lega Bucureștiul de Măgurele, Compania Municipală Dezvoltare Durabilă a început deja analiza tehnică cu privire la implementarea acestui mijloc de transport. În bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2018 sunt prevăzute fonduri pentru studiul de fezabilitate a celor două linii de tip monorail, cea către Măgurele și alta către Nord”, a adăugat primarul general.

Alte proiecte menite să sporească gradul de mobilitate al populației sunt cele prin care Municipalitatea urmărește dezvoltarea și reorganizarea rețelei de transport public de călători în Ilfov – 63 trasee  pe o lungime de 1150 km; reorganizarea traseelor de autobuz în București pentru a răspunde mai bine nevoilor călătorilor, precum și realizarea coridorului de Transport Rapid cu autobuzul pe ruta Măgurele – Gara de Nord.

De asemenea, primarul general a mai prezentat proiectele de mobilitate urbană în Regiunea București-Ilfov, care vor fi realizate de Municipalitate. „Vom  dezvolta un sistem de gestionare inteligentă a parcărilor, vom moderniza sistemul de management al traficului și informarea cetățenilor, iar referitor la transportul public, vom achiziționa 100 de tramvaie, 400 de autobuze euro 6, 100 de autobuze electrice și stații de încărcare, 100 de troleibuze, 100 de autobuze GNC, vom moderniza 50 de tramvaie și vom reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai și echipamente anexe. În ceea ce privește traseele pietonale și pentru biciclete București-Ilfov, săptămâna trecută a fost aprobat în Comisia Tehnico Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanță de 67 km, proiectul urmând să fie demarat anul acesta”, mai spune primarul general.

Alte priorități pentru regiunea București – Ilfov, cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă sunt:

  1. Conectarea Bucureștiului prin aeroport și structura sa de căi ferate și drumuri la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T li la localitățile din zona Dunării;
  2. Dezvoltarea Aeroportului Internațional Henri Coandă ca principala poartă aeriană internațională din S-E Europei, cu potențial de dublare a capacității de funcționare, de pasageri și marfă;
  3. Finalizarea Șoselei de centură a Bucureștiului pentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetățeni ce locuiesc și tranzitează aceasta regiune.

 

Citiți și:

O retea de termoficare va intra in reabilitare

Peste 11 mil. lei pentru transformarea unei strazi in zona pietonala

Trei turnuri vor fi construite in Capitala, intr-un mare proiect

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 1/martie 2018

Sus