Oferte locuri de munca top

Privatizarea CNAIR?

Noul Executiv își dorește implicarea firmelor private în acționariatul companiilor de stat. ”Ceea ce vreau și îmi doresc de la Ministerul Transporturilor este reforma companiilor de stat, care sunt multe și cu probleme”, a spus premierul Florin Cîțu.

El a mai anunţat astăzi că Legea privind neînstrăinarea acţiunilor deţinute de stat la companiile naţionale va fi abrogată. “Nu este vorba de înstrăinare a acţiunilor, e vorba de a atrage capital în România. Asta facem, capitalizăm aceste companii. Nu avem resursele la buget să capitalizăm toate aceste companii, la nevoile pe care le au aceste companii pentru investiţii şi pentru a se dezvolta. Şi atunci, bineînţeles, că o parte din acţiuni sau din proprietatea acestor companii este transferată, în schimbul acestui capital, altor acţionari”, a declarat Florin Citu.

Un semnal similar a venit si din partea ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă,  care s-a mirat „de multe ori că nu există o voce mai puternică a industriei, a industriei de construcții sau de proiectare care să contribuie la întocmirea corectă a caietelor de sarcini, la condițiile contractuale, astfel încât să nu ne mai furăm căciula. Nu e normal ca statul să lanseze tot felul de proceduri de achiziție publică și la sfârșitul lor să nu avem rezultatele pe care le dorim, că proiectul se blochează la jumătate sau nu se poate finaliza”.

Totuși, elaborarea caietelor de sarcini este sarcina beneficiarului, implicarea proiectanților si a constructorilor ar însemna ca aceștia să aibă posibilitatea să ”aranjeze” documentațiile în favoarea anumitor firme, situații ce pot avea caracter penal.

La o întâlnire cu proiectanți care lucrează pe obiectivele de infrastructură rutieră, ministrul Cătălin Drulă a dat asigurări că proiectanții vor avea în instituția pe care o conduce un partener și că procesele din sectorul public se vor desfășura „cu mai multă transparență și mai simplificat”.

„Știu că și etapa de proiectare poate fi făcută profesionist, astfel încât proiectele de infrastructură să fie implementate la timp. De aceea o să pun accent pe dezvoltarea capacității administrative. Nu mai trebuie să fie livrate materiale de slabă calitate, doar pe principiul că «merge și așa»”, a subliniat Cătălin Drulă.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2020

Sus