Oferte locuri de munca top

Proiecte de construcții uriașe aflate în desfășurare

Cele mai mari proiecte de construcții din lume au la bază îndeplinirea unor nevoi umane precum asigurarea de apă, transportul rapid și sigur pe distanțe lungi, fie terestru sau aerian, dar și evoluția tehnologică sau a modului în care comunicăm.

Deplasarea cu viteze de până la 505 kilometri pe oră, rezultând în parcurgerea a 286 de kilometri în 40 de minute, va fi posibilă cu cel mai nou tren de mare viteză din lume. Și unde altundeva ar putea fi construit decât în Japonia? Lucrările pentru Linear Chuo Shinkansen au început deja, dar finalizarea este programată să se întâmple cândva în 2027. Linia principală de cale ferată va conecta Tokyo de Nagoya, dar o fază ulterioară va include o prelungire către Osaka. Ținând cont că 86% din linia Tokyo-Nagoya va fi subterană este necesară o construcție extinsă a tunelului. Interesul oamenilor pentru viteză nu este o caracteristică a acestui secol. Încă de la descoperirea noțiunii de viteză de către fizicianul italian Galileo Galilei, au fost luate în considerare progresele. La fel cum s-a întâmplat cu tehnica automatizării, care a cucerit fiecare industrie pas cu pas. Era anul 1890, când revista satirică britanică Punch a publicat un articol numit „Din jurnalul automatului condus”, unde viața însăși era descrisă ca un proces automatizat. De atunci s-au inventat mult mai multe lucruri uimitoare și ceea ce poate lăsa pe cineva fără cuvinte în zilele noastre este o construcție precum Stația Spațială Internațională (ISS), care înconjoară Pământul la fiecare 92 de minute. Aceasta este creată de un consorțiu format din 15 națiuni și cinci agenții spațiale, iar bugetul de construcție estimat în prezent depășește 60 de miliarde de dolari. Costul final, care va include și anumite extinderi, ar putea depăși totuși un trilion de dolari. De asemenea, în viitor ar putea deveni un habitat pentru până la un milion de ocupanți în afara planetei.

Proiectul pentru transferul apei din sudul către nordul Chinei va fi finalizat în nu mai puțin de 48 de ani, dar rezultatele benefice merită așteptarea. Nordul Chinei găzduiește aproape 50 la sută din populația ei, însă beneficiază doar de aproximativ 20 la sută din resursele de apă ale țării. Pentru a remedia acest dezechilibru, China a finanțat construcția a trei canale uriașe, fiecare cu o lungime de peste 960 de km și va transporta 44,8 miliarde de metri cubi de apă spre nord, din cele mai mari trei râuri ale Chinei. Faptul că țara asiatică domină topul celor mai mari firme de construcții de la nivel mondial, reprezintă un avantaj în plus în demersul început.

Și continentul european este pus pe fapte mari. Primul sistem de căi ferate subterane din lume continuă să crească, adăugând 42 de km tunelului care va conecta în cele din urmă 40 de stații. Costul estimat al construcției este de 23 de miliarde de dolari. Proiectul este programat să fie finalizat în etape, cu prima linie nouă – linia Elizabeth – care urmează să intre în funcțiune în viitorul apropiat.

În nordul Africii, mai exact în Libia, au fost începute niște lucrări tocmai în 1985. Este vorba despre cel mai mare proiect de irigare din lume, numit Marele râu artificial. După finalizare, acesta va iriga peste 350.000 de acri de teren arabil și va crește substanțial apa potabilă disponibilă în majoritatea centrelor urbane din Libia. Sursa de apă pentru proiect este sistemul subteran Nubian Sandifer Aquifer System. Proiectul este programat pentru finalizare în 2030.

Niciun alt aeroport existent nu are dimensiunile viitorului aeroport internațional Al Maktoum din Dubai, care se întinde pe mai mult de 34 de kilometri pătrați. Este proiectat cu o capacitate de 200 de aeronave de talie mare, iar a doua etapă de expansiune are un cost estimat de peste 32 de miliarde de dolari. Programată inițial pentru finalizare în 2018, ultima etapă de extindere a fost întârziată, fără o dată definitivă de finalizare.

O lume precum cea construită în interiorul Dubailand nu poate avea ca scop decât crearea unui spațiu imens pentru destindere și experiențe stelare. Trei Walt Disney Worlds se pot încadra în acest complex cu o suprafață de 278 kilometri pătrați și șase ramuri diferite: parcuri tematice, spații sportive, ecoturism, facilități de sănătate, atracții științifice și hoteluri. De asemenea, va avea cel mai mare hotel din lume, cu 6500 de camere și un mall de 10 milioane de metri pătrați. 2025 este anul stabilit pentru finalizare.

Pentru a începe astfel de proiecte a fost nevoie și de idealuri mari, iar străduința trebuie să depășească dorința pentru ca termenii de finalizare stabiliți să fie respectați. Atâta timp cât se va lucra în favoarea naturii și nu împotriva ei, aceste construcții nu numai că vor ajunge până la stadiul de inaugurare, dar vor deservi omenirii vreme de secole întregi.

Sus