Oferte locuri de munca top

Reconsiderarea prioritatilor privind proiectele de investitii

Prioritățile privind proiectele de investiții în rețelele de transport, stabilite prin Planul de Amenajare a Teritoriului Național, vor fi reconsiderate. Necesitatea reconsiderării lor a fost generată de mai multe aspecte, susțin inițiatorii unui proiect de act normativ elaborat în acest sens.

Pe de o parte, în ultimii 10 ani s-au înregistrat multiple schimbări în ceea ce privește dezvoltarea economică, socială și teritorială, inclusiv criza financiară.

Pe de altă parte, prioritățile privind proiectele de investiții trebuie să țină cont de prevederile din regulamentele Uniunii Europene și de propunerile din Master Planul de Transport al României, document în cadrul căruia sunt prioritizate proiectele de infrastructură de transport la nivel naţional.

Ca urmare, Sectiunea I – Retele de transport din Planul de Amenajare a Teritoriului Național va fi reactualizată.

Mai precis, va fi reactualizată lista de proiecte din cadrul anexelor la Legea nr. 363/2006 (fisier atasat).

De asemenea, în legislația aferentă vor fi precizate rutele pe care coridoarele europene le traversează în România.

Prin lege s-a asigurat racordarea rețelei naționale de transport la cele două coridoare majore prioritare care traversează teritoriul României, structurate la acel moment, respectiv Coridorul Rin – Dunăre și Coridorul Orient – Mediterana de Est, asigurând legăturile Europei Centrale și de Est cu nordul și vestul continentului.

Legea stabileste rețelele de căi rutiere structurate în autostrăzi și drumuri expres, propuneri cu privire la construcția de noi poduri care să faciliteze conectivitatea rutieră; rețelele feroviare cu indicarea traseelor pentru care este propusă asigurarea unei viteze de 160 km/h sau 250 km/h precum și a unor poduri noi; rețelele de căi navigabile și indicarea porturilor pentru care sunt propuse lucrări de modernizare; rețeaua de aeroporturi (cu menționarea celor propuse spre modernizare și a celor noi) și nu în ultimul rând – rețeaua de terminale privind transportul combinat.

Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional are caracter director şi reprezintă sinteza programelor strategice sectoriale pe termen mediu şi lung pentru întregul teritoriu al ţării.

Acesta este compus din secţiuni specializate după cum urmează:

  • Secțiunea I Rețele de transport ,
  • Secțiunea a II-a Apă,
  • Secțiunea a III-a Zone protejate,
  • Secțiunea a IV-a Rețeaua de localități,
  • Secțiunea a V-a Zone de risc natural,
  • Secțiunea a VIII-a Zone turistice.

Prevederile secțiunilor Planului de Amenajare a Teritoriului Național sunt preluate în cadrul documentațiilor de amenajarea teritoriului de rang inferior și în cadrul documentațiilor de urbanism și fundamentează realizarea investițiilor publice.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

In zona de nord a Bucurestiului vor fi construite cladiri cu 20 etaje

Spital judetean, reabilitat termic cu peste 50 mil lei

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 1/martie 2018

Sus