Oferte locuri de munca top

Reguli noi pentru proiectarea parcarilor de pe drumurile publice

parcareUn număr mare de proiecte de infrastructură rutieră sunt în pregătire în prezent. Pentru proiectarea și dotarea locurilor de parcare, oprire și staționare, aferente drumurilor publice, situate în extravilanul localităților au fost aprobate noi reguli (găsiți atașat Noua reglementare tehnica privind parcările).

Odată cu aprobarea acestora a fost abrogată reglementarea tehnică anterioară aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.264/2004 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din data de 18 ianuarie 2005, cu modificările ulterioare.

Actuala reglementarea tehnică se aplică atât proiectării spațiilor de parcare, oprire și staționare noi, cât și modernizării locurilor de parcare, oprire și staționare existente, adiacente drumurilor publice, situate în extravilanul localităților.

Aceasta stabilește că dotările minimale necesare parcărilor noi adiacente drumurilor naționale europene sunt următoarele: sistem de canalizare menajeră și pluvială; surse de energie electrică și apă; sistem de iluminare exterioară; parcările vor avea locuri de parcare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități locomotorii; zonă intermediară de protecție; spații de agreement, inclusiv accese pentru persoane cu dizabilități locomotorii; WC cu acces și pentru persoane cu dizabilități locomotorii; împrejmuire; zone pentru resturi menajere sau coșuri de gunoi.

În cazul drumurilor naționale europene, drumurile de acces la parcări și locurile de oprire și staționare și drumurile de circulație internă vor fi cu sens unic.

Parcările și locurile de oprire și staționare trebuie să fie separate de drumurile naționale europene printr-o zonă intermediară de protecție, de minimum 5 m.

Parcările și locurile de oprire și staționare existente vor fi modernizate și dotate în conformitate cu prevederile noii reglementări, pe măsura reabilitării drumurilor pe care sunt realizate.

Dotările minimale necesare parcărilor noi adiacente drumurilor naționale principale și secundare sunt următoarele: sistem de canalizare menajeră și pluvială; surse de energie electrică și apă;sistem de iluminare exterioară; locuri de parcare, oprire și staționare pentru autoturisme, autocamioane și autobuze; zonă intermediară de protecție; bănci și mese; WC cu acces pentru persoane cu dizabilități locomotorii; împrejmuire; zone pentru resturi menajere sau coșuri de gunoi.

În cazul drumurilor naționale principale și secundare, drumurile de acces la parcări și locurile oprire și staționare și drumurile de circulație internă vor fi cu sens unic.

Locurile de parcare, oprire și staționare trebuie să fie separate de drumurile naționale principale și secundare printr-o zonă intermediară de protecție de minimum 3,5 m.

Locurile de oprire și staționare existente se vor dota cu: coșuri de gunoi; mese și bănci; sursă de apă, eventual.

Locul de parcare, oprire și staționare este o zonă de odihnă, separată fizic de drumul public, în care spațiile destinate staționării vehiculelor sunt separate printr-o zonă de protecție față de marginea drumului, mărginită de borduri denivelate și dimensionată în funcție de categoria acestuia.

Noua reglementare tehnică stabilește suprafețele minime pentru platformele locurilor de parcare, oprire și staționare și spațiile pentru servicii, în funcție de categoria de drum. Acestea variază între 1.500 mp pentru locurile de parcare, oprire și staționare adiacente drumurilor județene și comunale și 4.000 mp pentru parcările adiacente drumurilor naționale europene, drumurilor naționale principale și secundare.

Sunt, de asemenea, stabilite reguli pentru proiectarea sistemelor electrice. Acestea trebuie să fie dimensionate, ținându-se cont de toate necesitățile aferente locurilor de parcare, oprire și staționare, precum și spațiilor pentru servici.

Spațiile de parcare, oprire și staționare, precum și construcțiile aferente trebuie să fie prevăzute atât cu un sistem de furnizare a apei potabile, cât și cu sisteme de canalizare menajeră și pluvială.

Întreaga zonă ce separă locul de parcare, oprire și staționare față de drumul public trebuie să fie acoperită cu plante care necesită îngrijire redusă, dar a căror densitate poate să constituie o protecție împotriva vehiculelor care rulează pe drumul public și care pot constitui un pericol pentru persoanele aflate în interiorul spațiilor de parcare, oprire și staționare.

 

 

 

 

cop1

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia septembrie (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

Sus