Oferte locuri de munca top

Rolul consultantului imobiliar in tranzacționarea spațiilor de birouri

Piața spațiilor de birouri din București se află la un minim istoric în ceea ce privește gradul de neocupare. Acest fapt  a determinat  o schimbare a raporturilor între proprietar și chiriaș. În medierea acestei relații, consultantul imobiliar are un rol benefic, pentru ambele părți implicate.

„Scăderea semnificativă a gradului de neocupare al spațiilor de birouri din București se reflectă în creșterea constantă a prețurilor de închiriere pe metru pătrat. Chiriașii privesc în continuare cu oarecare îngrijorare către randamentul companiilor pe care le conduc și către eficientizarea activității pe care o desfășoară. Într-adevăr, mai este loc de creștere în ceea ce privește prețul pe metru pătrat la spațiile de birouri din București, dar oare companiile sunt dispuse să plătească mai mult?”, punctează Anca Barbăroșie, managing partner al Romtor Real Estate.
Consultanții companiei au avut mai multe discuții cu dezvoltatorii/proprietarii clădirilor de birouri.  Înțelegând că aceștia urmăresc un randament cât mai ridicat pe metrul pătrat de construcție și finanțări cât mai ieftine din partea băncilor, au căutat soluții care să satisfacă si nevoile chiriașilor.  Se dorește  atragerea unor chiriași cât mai buni, care să ofere o garanție prin notorietate și care să fie dispuși să plătească tarifele solicitate.

„Reprezentanții companiilor care ne-au solicitat consultanță pentru relocare sau renegocierea contractelor în vigoare, au vizat păstrarea calitatății spațiilor pe care le ocupă. Extrem de importante sunt  eficientizarea  activității pe care o desfășoară și micșorarea costurilor. Am găsit drept o soluție acceptată recalcularea costurilor cu chiria pentru fiecare angajat sau post de lucru, în funcție de activitatea desfășurată. Ca rezultat al negocierilor, media suprafețelor spațiilor solicitate a ajuns între 200 și 700 mp. Clădirile preferate sunt cele care au toate autorizațiile în vigoare, conform legii, iar prin facilitățile oferite,  pot adapta de la 6 mp/post de lucru”, explică d-na Barbăroșie.

Printre criteriile importante în alegerea spațiilor de birouri se află: apropierea de o stație de metrou, locurile de parcare (sau disponibilitatea parcării în zonă), apropierea de universități (ASE sau Politehnică).

În ultima perioadă, dezvoltările din zone centrale-rezidențiale, precum Timpuri Noi, Tineretului sau Bd. Progresului – Calea 13 Septembrie se bucură de un interes tot mai mare din partea companiilor.

www.romtor.ro

Telefon: 0212331849
office@romtor.ro

 

 

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr.6/sept 2018

 

Sus