Oferte locuri de munca top

Schimbari importante in autorizarea lucrarilor de constructii

Nu va mai fi necesară, pentru anumite categorii de lucrări de construcții, emiterea avizelor de către serviciile deconcentrate ale autorităţilor centrale privind protecţia sănătăţii populaţiei, autoritatea competentă pentru protecţia mediului, Comisia Tehnică de Circulaţie şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

Plenul Camerei Deputaților a votat ieri, cu 223 voturi ”pentru”, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, proiect inițiat de deputatul Florin Roman.

Ce lucrări nu vor mai avea nevoie de anumite avize

Emiterea avizului serviciilor deconcentrate ale autorităților centrale privind protecția sănătății populatiei nu va mai fi necesară pentru următoarele categorii de lucrări, decât în situațiile speciale de derogare de la normele în vigoare prevăzute de lege în care este necesar un studiu de evaluare a impactului asupra sănătății populației:

* Construirea, reabilitarea, extinderea şi consolidarea de locuinţe unifamiliale (față de propunerea inițială care includea doar construirea de locuințe unifamiliale).

* construirea de anexe gospodărești

* construirea de împrejmuiri.

Emiterea actului administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului nu va fi necesară pentru următoarele categorii de lucrări:

* construirea de locuinţe unifamiliale

* construirea de anexe gospodăreşti, cu excepţia celor utilizate pentru creşterea animalelor;

* consolidari ale imobilelor existente

* construirea de imprejmuiri

* dezmembrări, comasări de terenuri

Emiterea avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie nu va fi necesară pentru locuinţele unifamiliale situate pe străzi de categoria II şi III şi care nu sunt în zona de intersecţie cu sens giratoriu.

De asemenea, nu mai este necesar avizul de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română pentru construcţii cu înălţimea mai mică de 10 m.

Avizele/acordurile solicitate prin certificatul de urbanism trebuie să se refere strict la tipul de lucrări necesare realizării construcţiilor, fiind interzisă solicitarea de avize/acorduri care nu au temei tehnic şi legal în raport cu obiectul acesteia.

Temeiul tehnic trebuie să fie supus analizei unui reprezentant care să înţeleagă și să decidă dacă din punct de vedere tehnic acel aviz/acord este necesar sau nu.

Valabilitatea avizelor

Certificatul de urbanism se va referi și la autorizarea executării lucrărilor de construire, precum și de branșare/racordare la utilități publice.

Avizele obținute de solicitant vor fi valabile atât pentru autorizarea executării lucrărilor de construcție, cât și pentru autorizarea lucrărilor de racorduri și branșament la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefon, televiziune prin cablu și altele asemenea, fără a se solicita eliberarea altora.

Eliberarea documentelor

Certificatul de urbanism va fi eliberat în termen de cel mult 15 zile lucrătoare, în loc de 30 de zile.

Autoritățile administrației publice locale vor fi obligate să acorde în termen de 10 zile lucrătoare suport tehnic de specialitate autorităților în procesul de emitere a certificatului de urbanism. În prezent, termenul legal este de 15 zile.

Emiterea certificatului de urbanism în format digital

Certificatul de urbanism va putea fi emis și comunicat solicitantului fie în format scriptic, fie în format digital, prin intermediul poștei electronice, dacă solicitantul și-a exprimat acordul în acest sens prin cerere-tip de emitere a certificatului de urbanism.

Autorizația de construire pentru lucrări de construcție și branșamente

Autorizaţia de construire se va putea emite pentru executarea lucrărilor de bază şi a celor aferente organizării executării lucrărilor, inclusiv pentru executarea lucrărilor de racorduri și branșament la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefon, televiziune prin cablu și altele asemenea în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

Deși din punct de vedere tehnic construcția nu poate fi separată de utilități, pentru acestea se solicită două autorizații, ceea ce îngreunează efortul cetățenilor de a finaliza construcția. Pentru eliminarea acestei situații, se va obține o singură autorizație pentru întreg procesul de construire, inclusiv branșarea la utilități.

De asemenea, în situaţia nefinalizării lucrărilor în termenul de valabilitate al autorizaţiei de construire, se va putea emite o nouă autorizaţie de construire, corespunzător stadiului fizic al realizării lucrărilor autorizate la data solicitării, pentru continuarea lucrărilor cu respectarea prevederilor documentaţiei pentru autorizarea lucrărilor de construire/desfiinţare iniţiale, fără a fi necesar un nou certificat de urbanism şi fără obţinerea unor noi avize/acorduri.

În cazul întreruperii execuției lucrărilor pe o perioadă care depășește durata de execuție înscrisă în autorizația de construire/desființare, fără aplicarea măsurilor de conservare, continuarea lucrărilor rămase de executat se va putea face numai având la bază o documenta ți tehnică întocmită în conformitate cu concluziile unui raport de expertiză tehnică a lucrărilor executate privind respectarea cerințelor fundamentale aplicabile.

 

 

 

 

 

Citiți și:

Investitori spanioli pregatesc dezvoltarea unui proiect imobiliar mixt, in Capitala

Cerere mare pentru finisaje, dar mai mica pentru case la rosu

Ce se va intampla cu un proiect logistic mare din apropierea Capitalei

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/oct 2019

Sus