Oferte locuri de munca top

Scumpirea materialelor creste costul de construire a autostrazilor

Este destul de greu pentru Ministerul Transporturilor să contracteze proiectarea și execuția unor tronsoane de autostradă la valorile estimate înainte de creșterea explozivă a prețurilor materialelor de construcții.

La licitația pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania ofertele constructorilor ar fi peste valoarea estimată de CNAIR. Iar pe forumuri au apărut documente interne ale CNAIR care arată că aproape toți membrii comisiei de evaluare sunt de părere că licitația trebuie anulată pentru că nici o ofertă nu este admisibilă.

Totuși, decizia nu este încă oficială, ofertele sunt încă în evaluare, ne-a spus Bogdan Cotârlici, purtător de cuvânt al CNAIR.

Mai mult, CNAIR infirmă zvonurile referitoare la anularea procedurii.

De altfel, Ministerul Transporturilor nu are decât două opțiuni: nu mai face proiectul sau plătește la valoarea dată de actualele prețuri ale materialelor de construcții.

Greu de crezut că ar exista și posibilitatea să fie constructori dispuși să lucreze la prețurile estimate anul trecut. Adică în pierdere.

Contractul prevede proiectarea și execuția celor 26,35 km de tronson de autostradă, dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, precum și construirea a trei viaducte, opt pasaje și opt poduri, dintre care unul cu complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Potrivit anunțului din SEAP, valoarea estimată pentru acest contract este cuprinsă între 503.687.043 lei și 571.311.660 lei.

La licitație au fost depuse numai patru oferte:

  1. Erg İnşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş
  2. asocierea Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA – Opr Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL
  3. asocierea Constructii Erbasu SA (lider de asociere) – Vahostav – SK A.S.
  4. asocierea Rizzani De Eccher SPA Italy – Artera Blue SRL.

Dintre acestea se pare că au rămas în cursă numai ofertele constructorilor români, care de altfel sunt cuprinse în intervalul de valoare estimată menționat în anunțul din SEAP. Prin urmare, CNAIR nu ar prea avea motive să anuleze procedura, chiar dacă membrii comisiei de evaluare ar fi dorit prețuri mai mici din partea constructorilor.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2021

Sus