Erdbewegung-Osteuropa

Sechestru de peste 27 mil euro pe averea lui Liviu Dragnea

Obținerea frauduloasă a unor sume de bani prin contracte finanțate cu bani publici pentru reabilitarea drumurilor judetene este motivul invocat de procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție care au pus sechestru pe bunurile preşedintelui PSD, Liviu Dragnea. Valoarea sechestrului este de peste 27 milioane de euro (peste 127,54 milioane de lei).

Liviu Dragnea este acuzat de constituirea unui grup infracțional organizat în vederea obținerii frauduloase a unor sume de bani prin contracte finanțate cu bani publici. Procurorii i-au pus sechestru asupra tuturor bunurilor mobile și imobile, acțiunilor și părților sociale deținute de acesta în cadrul persoanelor juridice de drept privat, asupra sumelor de bani din conturile bancare, precum și asupra sumelor de bani datorate acestuia cu orice titlu, de către terțe persoane, inclusiv sumele datorate cu titlu de chirie.

Liviu Dragnea era la data faptelor președintele Consiliului Județean Teleorman.

Pentru acelaşi dosar, le-a fost pus sechestru pe avere şi următoarelor persoane:

* Neda Florea, reprezentant al SC Tel Drum SA, sechestru asigurător și poprire asigurătorie de peste 31,34 milioane de lei;

* Bățăuș Mugur, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, sechestru asigurător de peste 127,54 milioane de lei;
* Piperea Victor, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, sechestru asigurător și poprire asigurătorie până la concurența sumei de  mai mult de 63,99 milioane de lei;

* Predescu Marin, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, sechestru asigurător și poprire asigurătorie în valoare de aproximativ 32.20 milioane de lei.
Aceste măsuri asigurătorii au fost dispuse de procurorii anticorupție în vederea recuperării prejudiciilor și prin raportare la infracțiunile reținute în sarcina suspecților menționați, în funcție de participarea fiecăruia la infracțiunile de care sunt suspectați.

Prejudiciul total estimat în acest dosar se ridică la peste 127,54 milioane de lei, în urma săvârșirii infracțiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri europene (2 infracțiuni) și abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite (2 infracțiuni).

Prejudiciul estimat este compus din:
* mai mult de 32,20 milioane de lei (echivalentul a peste 6,93 milioane de euro) reprezentând prejudiciul stabilit pentru infracțiunea de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 506;
* aproximativ 63,99 milioane de lei (echivalentul a mai mult de 13,77 milioane de euro) reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete pentru obținerea pe nedrept de fonduri europene cu privire la proiectul de reabilitare a DJ 701;
* suma de peste 5,74 milioane de lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 506;
* circa 25,60 milioane de lei reprezentând prejudiciul stabilit în cazul infracțiunii de abuz în serviciu cu privire la atribuirea contractului de lucrări în cazul DJ 701.

Până în acest moment, nici autoritatea de management (Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene) nu s-a constituit parte civilă cu privire la sumele ce ar fi fost obținute nelegal din fonduri europene de peste 20 milioane euro), nici Consiliul județean Teleorman nu s-a constituit parte civilă cu privire la prejudiciul ce ar fi fost produs prin infracțiunile de abuz în serviciu ( peste 31 milioane lei).
La data de 21 noiembrie 2017, suspecților li s-a adus la cunoștință conținutul ordonanței privind dispunerea măsurilor asigurătorii, în conformitate cu dispozițiile CPP.
Procurorii DNA fac precizarea că efectuarea urmăririi penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 

Cititi revista ARENA Constructiilor

 ARENA Constructiilor nov – dec 2017 (click aici)coperta-ac8-mare  ARENA Constructiilor , oct 2017  (click aici) coperta-ac7

 

Sus
Translate »