Oferte locuri de munca top

Semnale de alarma in absorbtia fondurilor europene

Apar noi semnale de alarmă cu privire la absorbția fondurilor europene anul acesta.

În acestă săptămână, Corina Crețu, comisarul european pentru politică regională, a îndemnat Guvernul României să acorde o atenţie sporită Programului Operaţional Regional, care înregistrează cele mai mari întârzieri şi un risc de dezangajare de fonduri de până la 831 milioane de euro până la finalul anului curent.

Comisarul european a afirmat: „Sunt foarte îngrijorată de evoluția proiectelor privind spitalele regionale care au fost aprobate în luna iulie 2015. Din păcate, construcţia celor trei spitale regionale este unul dintre proiectele care înregistrează mari întârzieri. Având în vedere că, așa cum arată lucrurile în prezent, este puţin probabil ca lucrările să înceapă în 2019, autorităţile naţionale trebuie să accelereze demersurile pentru finalizarea studiilor de fezabilitate și începerea implementării cât mai curând posibil. Un proiect de o asemenea anvergură pentru România necesită toată atenţia celor implicaţi.”

La masa rotundă “Accelerarea implementării marilor proiecte de infrastructură rutieră”, care a avut loc săptămâna aceasta la Camera Deputaților, deputații liberali Lucian Bode şi Marius Bodea au avertizat că țara noastră riscă să piardă anul acesta 1,2 miliarde de euro pe mecanismul CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) pentru proiecte ce vizează investiţii în infrastructura de transport feroviar şi îmbunătăţirea navigaţiei pe Dunăre.

Cu aceeași ocazie, ministrul transporturilor, Lucian Şova, s-a arătat îngrijorat în legătură cu unele riscuri de dezangajare de fonduri europene, vizate fiind proiectele Centurii Constanţa şi tronsonu Sibiu – Orăştie.

În ceea ce privește proiectele feroviare, dintre cele şapte proiecte ale CFR SA, cu finanţare prin mecanismul CEF, toate şapte au întârzieri cuprinse între 1 şi 2 ani. ”Prima dintre cauze, explicit consemnată de reprezentanţii Comisiei Europene, a fost capacitatea administrativă deficitară de la nivelul CFR SA, cu toate că a avut parte de o asistenţă intensă din partea Jaspers şi BEI. A doua cauză au constituit-o procedurile de achiziţii extrem, extrem de greoaie, situaţie în care documentaţiile au fost respinse de cinci ori de către ANAP, lucru care este absolut de neînţeles şi, evident, situaţii în care CNSC a anulat procedura de achiziţie”, a precizat Marius Bodea, citat de Agerpres.

Termenul limită până la care CFR SA trebuie să vină cu un raport de progres, pentru a nu pierde finanţarea, este luna martie 2018. Astfel există riscul ca tot ceea ce s-a cheltuit pentru aceste proiecte, în principal salarizări pe proiect, să fie returnat de statul român. Lucian Bode a subliniat că, din cele 24 de ţări care au accesat CEF, România se află pe locul 23 şi riscă să piardă banii.
Citiți și:

Alte 46 mil euro pentru intretinerea drumurilor

Contract de 4,5 mil euro – castigat, dar nesemnat

Construirea unui ansamblu cu peste 100 de apartamente va demara in trei luni

 

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor

 ARENA Constructiilor nov – dec 2017 (click aici)coperta-ac8-mare  ARENA Constructiilor , oct 2017  (click aici) coperta-ac7

 

Sus