Oferte locuri de munca top

Suntem printre primii la investitii publice, dar ultimii la infrastructura

drum2Cu toate că România este unul dintre statele membre care a făcut cele mai multe investiții publice în ultimii 10 ani, totuși este ultima din Uniunea Europeană la nivel de infrastructură,  afirmă reprezentanții Comisiei Europene în analiza anuală a progreselor pe care le-au înregistrat statele membre în sectorul economic și în cel al priorităților sociale.

„Acesta este în special cazul sectorului de transport, unde România se clasează pe locul 128 (din 138 posibile) la capitolul calitatea drumurilor și pe locul 79 la capitolul calitatea infrastructurii feroviare. Transporturile rămân încă dominate de pierderile suferite de întreprinderile administrate de stat, în timp ce reforma legislativă din sector întârzie să apară”, arată analiza CE, care folosește date furnizate de World Economic Forum, 2016-2017.

Comisia Europeană crede că slaba calitate a infrastructurii din România limitează competivitatea mediului de afaceri, fiind un factor cheie în acest sens. Ba mai mult, organismul executiv european crede că aceste deficiențe intensifică disparitățile regionale și problemele de incluziune socială. Totuși, cred comisarii, o serie de investiții de calitate ar da un impuls creșterii economice, pe termen lung, ajutând chiar și în procesul de convergență al Uniunii Europene.

„Un grad mai mare de absorție a fondurilor europene ar putea juca un rol determinant în îmbunătățirea modului în care se fac investițiile în infrastructură. În perioada 2007 -2013, România a avut una dintre cele mai mici rate de execuție financiară a Fondurilor Strucutrale și de Coeziune din Uniunea Europeană.

Cererile de plată generate de proiecte acoperă doar 77% din bugetul alocat pentru transporturi, în perioada 2007 – 2013. Îmbunătățirea nivelului de absorție, pentru intervalul 2014 – 2020, va depinde de o guvernare mai eficientă, care să îndepărteze obstacolele birocratice și întârzierile din sectorul achizițiilor publice, precum va depinde și de creșterea capacității pe care o au beneficiarii în pregătirea proiectelor de înaltă-calitate și în livrarea acestora la timp”, adaugă analiza CE.

Autoritățile de la București au adoptat măsuri pentru a îmbunătăți calitatea investițiilor din sectorul Transporturilor, continuă comisarii. Astfel, în septembrie 2016 a fost adoptat Master Planul General de Transport cu perspective pentru perioada 2014-2030. Totodată, pentru a accelera investițiile din sector, Guvernul a împărțit Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, autoritatea responsabilă cu administrarea infrastructurii de transport, în două organisme distincte: Compania Națională de Investiții și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cu toate acestea, susțin comisarii, impactul acestor măsuri va depinde de maniera în care sunt implementate efectiv.

Un comentariu;

Sus