Oferte locuri de munca top

Traseul autostrazii Sibiu – Pitesti a fost revizuit

Unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură rutieră – Autostrada Sibiu -Pitești – va suporta unele modificări ale documentației tehnico-economice ca urmare a revizuirii traseului.

Traseul autostrazii Sibiu – Pitesti a fost revizuit la secțiunea de la capătul autostrăzii dinspre Sibiu. Aceasta pentru că inițial autostrada Sibiu – Pitești prevedea conexarea cu viitorul Drum Expres Făgăraș – Sibiu în zona localității Vestem.

Datorită realizării variantei de ocolire Sibiu la profil de autostradă, s-a prevăzut ca autostrada Sibiu – Pitești să se conexeze la actualul Nod rutier existent al variantei de ocolire Sibiu cu reconfigurarea elementelor constructive necesare, și resectorizarea traseului revizuit al autostrăzii.

Autostrada va avea o lungime totală de 122,95 km și va traversa județele Sibiu, Argeș și Vâlcea.

Odată cu realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești se va completa coridorul Nădlac – Arad -Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța, care traversează România de la Vest (granița cu Ungaria) la est (Portul Constanța).

Potrivit noii documentații tehnico economice, valoarea totală a investiției depășește 15,06 miliarde de lei (inclusiv TVA), dintre care lucrările de construcții-montaj reprezintă 13,76 miliarde de lei (inclusiv TVA).

Investiția va fi eșalonată de-a lungul a patru ani, astfel:
* Anul 1 – 2,26 miliarde de lei, dintre care 2,06 miliarde de lei pentru construcții-montaj;
* Anul 2 – 3,52 miliarde de lei, dintre care 3,13 miliarde de lei pentru construcții-montaj;
* Anul 3 – 3,52 miliarde de lei, dintre care 3,13 miliarde de lei pentru construcții-montaj;
* Anul 4 – 2,24 miliarde de lei, dintre care 2,3 miliarde de lei pentru construcții-montaj.

Durata de realizare a investiției este de 5 ani.

Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile (Programul Operațional Infrastructură Mare) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.


1,13 miliarde de lei pentru secțiunea Sibiu – Boița
Sectorul menționat se desfășoară între km 0+000 și km 14+150. Pentru acest sector, valoarea lucrărilor de construcții-montaj se ridică la 896,34 milioane de lei (inclusiv TVA).

Investiția va fi eșalonată de-a lungul a patru ani, astfel:

  • anul 1 – 170 milioane de lei (134 mil lei C+M),
  • anul 2 – 283 milioane de lei (224 mil lei C+M),
  • anul 3 – 397 milioane de lei (313 mil lei C+M), anul 4 – 285,88 milioane de lei (225,34 mil lei C+M).

Platforma drumului va fi de 26 de m, chiar 27 m cu tot cu banda a treia. Tronsonul va avea 9 poduri, pasaje și viaducte, precum și două noduri rutiere. Durata de realizare a investiției este de 4 ani.


2,45 miliarde de lei pentru secțiunea Curtea de Argeș – Pitești
Secțiunea menționată se desfășoară între km 92+600 și km 122+950, de la Curtea de Argeș la Bascov.

Pentru acest tronson, valoarea lucrărilor de construcții-montaj este de 1,98 miliarde de lei (inclusiv TVA).

Investiția va fi eșalonată de-a lungul a cinci ani, astfel:

  • anul 1 – 370 milioane de lei (300 mil lei C+M),
  • anul 2 – 614 milioane de lei (497 mil lei C+M),
  • anul 3 – 614 milioane de lei (497 mil lei C+M),
  • anul 4 – 614 milioane de lei (497 mil lei C+M) și
  • anul 5 – 244,53 milioane de lei (197,76 mil lei C+M).

Platforma drumului va fi de 26 m, chiar 27 m cu banda a treia. Tronsonul va avea 16 poduri, pasaje și viaducte și trei noduri rutiere. Durata de realizare a investiției este de 5 ani.
 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

 

 

 

2 Comentarii

Sus