Oferte locuri de munca top

Trenul Metropolitan Bucuresti – Ilfov: start proiect

Proiectul Trenul Metropolitan București – Ilfov a fost prezentat azi de către primarul Nicușor Dan. În săptămânile următoare va fi prezentat și proiectul rutier, complementar celui feroviar, acestea având scopul de a rezolva problema de ansamblu a traficului aglomerat din regiunea Bucureşti – Ilfov.

”Trenul metropolitan înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. ” a spus primaul Nicușor Dan.

Proiectul  prevede 16 servicii (linii de tren metropolitan), care vor uni cartierele Municipiului București și localitățile din Județul Ilfov prin intermediul unor vehicule moderne și al unor viitoare gări, fapt ce va duce la revitalizarea localităților.

Ștefan Rădulescu, vicepreședintele Consiliul Județean Ilfov, totodată responsabil al proiectului, a declarat: ”Astăzi asistăm la startul acestui proiect. Împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, toate primăriile din Ilfov, alături de Consiliul Judeţean Ilfov, am împuternicit Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov să realizeze acest proiect, să realizeze documentaţii, studii de fezabilitate şi absolut toate documentele necesare pentru obţinerea unei finanţări europene.”

Pentru introducerea serviciilor de tren urban și metropolitan, TPBI a ținut cont de rețeaua feroviară istorică din zonă.

Într-o primă fază, prin utilizarea infrastructurii feroviare existente va putea fi asigurată o viteză comercială ridicată (peste 40 km/h).

Totodată, vor fi reduși timpii de călătorie necesari navetei, asigurându-se o legătură de transport între localități, în interiorul Capitalei, precum și între Aeroportul Internațional „Henri Coandă” și celelalte localități din Regiune, inclusiv către polul de cercetare de la Măgurele și zonele turistice Snagov și Cernica.

Un alt efect ar fi implementarea unor proiecte de regenerare urbană în zona de cale ferată, precum și crearea de noi oportunități pe piața forței de muncă.

Sunt propuse 16 servicii (18 linii):

(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;

(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei; (3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;

(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;

(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;

(6) Orbital București;

(7) Gara de Nord – Aeroport T1;

(8) Gara Obor – Aeroport T1;

(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;

(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;

(11) Gara de Nord – Aeroport T2;

(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;

(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;

(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;

(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;

(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;

(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;

(18) Titan Sud – Tânganu.

Prin realizarea investițiilor necesare pentru introducerea și, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban și metropolitan București – Ilfov se urmărește crearea unei noi variante la transportul cu mașina personală în Regiunea București – Ilfov.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2021

Sus