Oferte locuri de munca top

Un nou traseu pentru o conducta de gaze, aprobat de Guvern

Ultima parte a Conductei de transport gaze naturale Frasin – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei DN300/DN 250 va avea un nou traseu, precum se arată într-o hotărâre recentă a Guvernului.

Lucrările au demarat în anul 2005, însă ultimul transon, Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei, nu a fost realizat din cauza zonei muntoase cu acces dificil în care a fost prevăzută. Pentru a duce la bun sfârșit lucrările, proiectul a fost declarat de importanță națională în domeniul gazelor naturale.

După ce întregul proiect a fost preluat, în 2009, de Societatea Națională de Transport Gaze Naturale Transgaz SA Mediaş, în urma analizei realizate de aceasta, s-a luat decizia de reproiectare a zonelor cu neconformități, precum și execuția unor lucrări de reparații și protejare conductă.

Astfel, într-o primă etapă, a fost revizuit şi pus în funcţiune tronsonul de conductă Frasin – Câmpulung Moldovenesc în lungime de 29,6 km, care asigură alimentarea cu gaze a localităţii Câmpulung Moldovenesc.

Tronsonul de conductă DN 250 Câmpulung Moldovenesc-Vatra Dornei, în lungime de 35,67 km, a fost executat parţial de către Consiliul Județean Suceava. Ulterior preluării de către SNTGN Transgaz SA Mediaș a întregului obiectiv, acest tronson a fost reproiectat, iar într-o primă etapă, a fost pus în funcțiune, în decembrie 2017, un tronson de 9,28 km între Câmpulung Moldovenesc și Pojorâta.

Deoarece în zona localităţilor Pojorâta, Valea Putnei (zonă muntoasă cu acces dificil pentru efectuarea lucrărilor de montaj), tronsonul de conductă Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei nu a fost realizat, de la faza de proiectare până în prezent executându-se lucrări de reabilitare şi modernizare a drumului naţional DN 17 Suceava-Bistriţa, montarea conductei nu a mai fost posibilă conform proiectului inițial.

În acest context, a fost necesară alegerea unui alt traseu şi refacerea proiectului iniţial pentru tronsonul de conductă Pojorâta- Vatra Dornei.

Astfel, a fost elaborată documentația care se referă la construirea conductei de transport gaze naturale, tronsonul Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei și detaliile privind protecţia conductei prin efectuarea lucrărilor hidrotehnice specifice (apărări de mal, praguri de fund, stabilizări de teren).

Realizarea tronsonului de conductă Pojorâta – Vatra Dornei  este imperios necesară, conform inițiatorilor proiectului de HG, pentru următoarele considerente:

* îndeplinirea criteriului continuității și siguranţei în alimentare cu sursă de energie a localităţilor de pe traseul conductei de transport, în speţă, asigurarea unei surse suplimentare de energie în zonă, respectiv a gazelor naturale. Îndeplinirea acestei criteriu esenţial se impune pe fondul existenţei riscului tot mai ridicat generat de potenţiala indisponibilizare a liniei de interconexiune dintre România şi Ucraina (Linia Electrică Aeriană 400 kV Roşiori – Mukacevo) şi a Centralei Termo-Electrice Iernut aflată în reparaţii capitale

* punerea în funcţiune a centralei de cogenerare din municipiul Vatra Dornei construită şi recepţionată în anul 2008, care poate funcţiona numai pe gaze naturale

* în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă a locuitorilor, în scopul îndeplinirii criteriilor pentru atingerea standardelor europene de viaţă, alimentarea cu gaze naturale în această zonă este un obiectiv esenţial având o importanţă deosebită.

În prezent, în zona Pojorâta  – Vatra Dornei nu există conductă de alimentare cu gaze. Pentru încălzirea locuinţelor şi prepararea hranei se folosesc lemne de foc, cărbuni şi gaze lichefiate.

 

 

Citiți și:

Ansamblu mixt, in pregatire in Capitala, pe 3,4 hectare

Mai multe apartamente noi vor fi construite pe litoral

Spital regional, in faza de selectare a consultantului pentru studiul de fezabilitate

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/ iul-aug 2019

Sus