Oferte locuri de munca top

Unde mai este loc pentru noi proiecte de retail

costin-blideanu-head-of-leasing-department-afi-europe-romania

Costin Blideanu

Dacă în Bucureşti piaţa centrelor comerciale cu suprafeţe mari, de peste 50.000 de metri pătraţi, este aproape saturată, în schimb ar mai fi loc pentru parcuri de retail. Acestea ar putea fi amplasate în zone precum Colentina şi Bucureştii Noi, a precizat Costin Blideanu, Head of Leasing Department, AFI Europe Romania, în cadrul conferinţei “Real Estate & Construction Forum”.

Pe de altă parte, şi oraşele mai mici pot fi interesante pentru noi proiecte de retail, nu numai oraşele mari. Proiectele trebuie însă adaptate la nevoile comunităţii respective. Unii retaileri au fost încurajaţi de dezvoltatori să intre în centre comerciale deşi li se potrivea mai degrabă un format de parc de retail. Prin urmare, există potenţial pentru dezvoltarea de noi parcuri de retail, consideră Adriana Gheber, director de dezvoltare, Immochan Romania.

Anul acesta, odată cu inaugurarea Veranda Mall din Obor, şi-au făcut apariţia şi în România centrele comerciale de proximitate (centre comerciale de dimensiuni mai mici, care se adresează cumpărătorilor din zonele vecine). În ţările dezvoltate acest model funcţionează. Rămâne de văzut dacă va funcţiona şi în România şi cum se va raporta la centrele comerciale mari, adaugă Costin Blideanu.

În prezent, pentru succesul unui centru comercial componenta de divertisment (cinematograf, patinoar etc.) este esenţială. Chiar dacă nu aduce încasări mari proprietarilor, generează în schimb trafic.

În continuare însă, hipermarketurile vor reprezenta principalii chiriaşi – ancoră ai centrelor comerciale, fără de care nu vor putea funcţiona. Aceasta în condiţiile în care consumatorul român alocă o pondere mare din venituri pentru achiziţia de produse alimentare. Pe măsură ce ponderea acestei componente va scădea, se va diminua cel mai probabil şi importanţa hipermarketurilor în centrele comerciale, consideră Costin Blideanu.

Un fenomen care şi-a făcut apariţia mai recent în piaţa locală este comerţul online. Aparent acesta concurează vânzările din centrele comerciale. În practică însă se ajunge la un comerţ mixt. De exemplu, de multe ori clienţii comandă haine online, dar vin să le probeze tot în centrul comercial, ocazie cu care mai cumpără şi alte haine din magazin, explică reprezentantul AFI.

 

Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia nov – dec 2016

Sus