Oferte locuri de munca top

Vor fi facute achizitii pentru verificarea calitatii drumurilor

Pentru a verifica nivelul de calitate în construcțiile aferente infrastructurii rutiere vor fi făcute achiziții în valoare de 36 de milioane de lei.  Aceasta pentru că numai jumătate din rețeaua națională este considerată a fi de calitate bună, 30% de calitate medie, 20% de calitate slabă. Peste 60% din rețeaua de drumuri naționale are perioada de viață expirată, din cauza lipsei fondurilor adecvate pentru întreținere și nerespectării regulilor privind greutatea pe osie.

Achizițiile vor fi făcute în baza unei note de fundamentare, aprobată printr-o Hotărâre de Guvern intrată în vigoare, ce privește necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziția echipamentelor pentru verificarea calității lucrărilor de construcție, reabilitare și modernizare a infrastructurii rutiere în vederea asigurării viabilității și siguranței traficului”.

În cadrul proiectului, 25 de echipamente vor fi furnizate de către prestatori pentru investigarea infrastructurii rutiere și software-uri, inclusiv software-uri de management integrat, care prelucrează datele furnizate de echipamente, precum și instruirea privind utilizarea acestora, după cum urmează:

* echipamente pentru măsurarea planeității și rugozității suprafeței de rulare a drumurilor;

* echipamente pentru determinarea planeității (longitudinal/transversal), rugozității și a geometriei drumurilor;

* echipamente pentru determinarea rugozității suprafeței de rulare a drumurilor prin măsurarea coeficientului de frecare GRIP NUMBER;

* echipamente pentru determinarea capacității portante tip Falling Weight Deflectometer (FWD);

* echipamente pentru evaluarea stării de degradare cu sistem de prelucrare automată/manuală a imaginilor;

* echipamente pentru determinarea continuă a coeficientului de luminanță retroreflectată RL a marcajelor rutiere;

* echipamente pentru determinarea vizibilității pe timp de noapte pentru indicatoarele de semnalizare rutieră.

Prin implementarea proiectului se transpun prevederile Directivei 96/2008 a Parlamentului European și a Consiliului privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere. Acesta urmărește:

* extinderea instrumentarului de verificare a realizării infrastructurii rutiere la standarde europene;

* creșterea siguranței cetățenilor și a calității serviciilor de transport, prin garantarea unei infrastructuri sigure și de calitate;

* reducerea numărului de accidente pe tronsoanele rutiere cu concentrarea cea mai mare de accidente, ce are ca efect scăderea costurilor implicate de la bugetul consolidat al statului, costuri ce se ridică în prezent la aproximativ 2,5% din PIB;

* inspecții de verificare a rețelei rutiere aflate în exploatare, cu identificarea eventualelor disfuncționalități sau deficiențe de proiectare, construcție, operare și/sau de întreținere a drumului, care pot conduce la producerea de accidente rutiere și suplimentare – au ca scop identificarea eventualelor cauze legate de infrastructură, care au favorizat sau au cauzat producerea unui accident rutier soldat cu victime.

Proiectul pune accent pe valoarea adăugată europeană prin apropierea de obiectivul „zero decese” în transportul rutier până în 2050 inclus în Cartea albă a transporturilor 2011. În această perspectivă, obiectivul UE este acela de a reduce la jumătate numărul victimelor accidentelor rutiere până în 2020.

Conform documentului, în urma analizei masterplanului problemele descoperite ale sectorului rutier sunt întreținerea inadecvată, deficitul de infrastructură, siguranța traficului și guvernanța.

Finanțarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile, în cadrul Programului operațional Infrastructură mare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, din sursele proprii ale CNAIR.

Durata de realizare a investiției este de 12 luni.

 

 

 

Citiți și:

In ce stadiu se afla Sectiunea 6 din Autostrada Sibiu – Pitesti

Cum va arata un drum de peste 153 mil euro

Oferta reevaluata pentru un lot dintr-un contract de circa 420 mil lei

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.2/ aprilie 2019

Sus