Oferte locuri de munca top

Care sunt regulile de finantare prin Casa Verde pentru persoane fizice

pozaRegulile de finanțare prin programul Casa Verde stabilesc că persoanele fizice vor putea să primească de la Stat până la 3.000 lei pentru instalarea panourilor solare nepresurizate, până la 6.000 lei pentru instalarea panourilor solare presurizate și până la 8.000 lei pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-aer.

Aceasta potrivit Ghidului de finanțare publicat săptămâna aceasta în Monitorul Oficial.

Pot primi finanțare în cadrul acestui program, persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) au domiciliul pe teritoriul României;

b) sunt proprietari/coproprietari ai terenului şi ai construcţie pe care se implementează sistemul de încălzire pentru care se solicită finanţare; imobilele nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;

c) nu au obligaţii restante la bugetul de stat, bugetul/bugetele local/locale, conform legislaţiei naţionale în vigoare;

d )în activitatea desfăşurată anterior începerii proiectului nu au suferit condamnări pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

e) nu au mai primit finanţare în cadrul aceluiaşi program pentru acelaşi imobil în sesiunile derulate anterior.

Nu pot solicita finanțări Casa Verde persoanele care deţin în proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre care unele părţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară individuală pentru mai mult de două unităţi individuale, apartamente – locuinţe, aflate în proprietate exclusivă, care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz.

Finanțarea se acordă pentru:

a) achiziţia de sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv a celor destinate înlocuirii sau completării sistemelor clasice de încălzire;

b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului;

c )taxa pe valoarea adăugată (TVA).

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă.

 Dosarul de finanţare trebuie să cuprindă:

a) cerere de finanţare nerambursabilă;

b) decizia emisă de către autoritatea tutelară competentă teritorial;

c) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului;

d) actul de identitate al solicitantului, în copie;

e) actul de identitate al persoanei tutorelui sau curatorului, dacă este cazul, în copie;

f) extras de carte funciară pentru informare nu mai vechi de 30 de zile, valabil la data depunerii cererii de finanţare, care să ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului-teren şi imobilului-construcţie pe care se implementează sistemul de încălzire, în original, pentru solicitanţii care deţin individual un imobil;

g) documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situaţia în care adresa de implementare din cererea de finanţare diferă de cea din extrasul de carte funciară, în original;

h) copia cărţii funciare şi extras de carte funciară individuală; pentru proprietăţi comune, pot fi maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate trebuie să fie egale cu 1 (un) întreg;

i) pentru imobilele deţinute în coproprietate se va depune o declaraţie notarială, semnată de toţi coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanţare, precum şi persoana solicitantă, în original;

j) certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza cărora îşi are domiciliul solicitantul, în original;

k) certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original;

l) certificat de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;

m) adeverinţă privind existenţa contului bancar al solicitantului finanţării, emisă de o bancă comercială, sau extras de cont;

n) în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare se va depune şi certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza teritorială unde va fi implementat proiectul.

Documentele menţionate se vor depune în plic pe care se vor completa numele şi adresa completă a solicitantului, titlul programului: „Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice”, precum şi sesiunea de depunere.

Depunerea dosarului de finanţare

 Dosarul de finanţare se va depune personal, legat, paginat şi opisat, într-un singur exemplar, în plic, la agenţia judeţeană pentru protecţia mediului pe raza căreia domiciliază solicitantul şi se va înregistra într-un registru special pentru acest program, doar în cazul în care dosarul de finanţare cuprinde toate documentele potrivit fişei conformităţii administrative. Nu se pot depune modificări şi completări ulterioare înregistrării la agenţia judeţeană pentru protecţia mediului.

Solicitantul poate depune dosarul de finanţare începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.

Un solicitant poate depune în cadrul sesiunii de finanţare doar o cerere de finanţare pentru un singur tip de proiect aferent unui singur imobil, respectiv construcţie şi teren; nu se pot cumula cele două tipuri de proiecte. În cazul imobilelor cu doi sau mai mulţi coproprietari se poate depune o singură cerere de finanţare pentru acel imobil, pe sesiune.

Cererea de finanţare se completează prin tehnoredactare computerizată. Nu se acceptă cereri de finanţare cu ştersături sau completări făcute manual.

Decontarea cheltuielilor eligibile

Suma aprobată nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind să asigure din surse proprii finalizarea proiectului.

Autoritatea nu acordă plăţi în avans şi finanţează cheltuieli eligibile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă. De asemenea, Autoritatea nu efectuează plăţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finanţării şi furnizorii de servicii/produse/lucrări aferente proiectului.

Odată cu depunerea dosarului de decontare, beneficiarul este obligat să facă dovada achitării integrale a serviciilor/produselor/lucrărilor aferente proiectului.

 Documente obligatorii necesare decontării

Beneficiarii finanţării vor depune la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza căreia îşi are domiciliul solicitantul dosarul de decontare conţinând următoarele documente:

a) cererea de decontare, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă, prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ghid, completată integral prin tehnoredactare computerizată şi semnată de beneficiar;

b) contractul de execuţie, în original;

c) factura fiscală/facturile fiscale, în copie (se va/se vor prezenta şi în original, în vederea certificării conformităţii de către personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului responsabil cu derularea programului);

d) documente privind achitarea integrală a facturilor fiscale prezentate (în cazul achitării prin ordin de plată este necesară prezentarea extrasului de cont bancar cu viza instituţiei financiar-bancare) în copie;

e) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în original;

f) extras de cont bancar.

Documentele menţionate se vor depune în plic pe care se vor completa numele şi adresa completă ale solicitantului, titlul programului: „Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice”, precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea.

 Condiţii generale ale documentelor depuse în vederea decontării

Factura depusă în vederea decontării va trebui să îndeplinească următoarele condiţii:

a) să fie completată integral şi corect;

b) să fie emisă înainte de data depunerii cererii de decontare la Autoritate şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă;

c) să precizeze data şi numărul contractului conform căruia se emite;

d) să conţină denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, elementele de identificare ale acestora, denumirea serviciilor prestate, referiri la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit documente sau facturi pentru aceeaşi operaţiune;

e) să precizeze data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, în măsura în care această dată este anterioară emiterii facturii.

Autoritatea finanţează suma solicitată prin cererea de decontare, însoţită de documentele justificative, dar nu mai mult decât suma prevăzută în contractul de finanţare nerambursabilă.

 Monitorizarea

Beneficiarul este obligat să menţină investiţia realizată în cadrul programului pentru o perioadă de cel puţin 1 an de la data expirării contractului.

În perioada de monitorizare personalul Autorităţii sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul programului pot efectua vizite la faţa locului, în vederea constatării menţinerii/nemenţinerii investiţiei realizate.

Finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului stabilit, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute/gajate/înstrăinate în timpul derulării proiectului şi/sau pe o perioadă de un an de la data expirării contractului.

 

Descarca aici: Casa Verde pers fizice Ghidul de finantare

 

Citeste despre planurile dezvoltatorilor imobiliari in revista ARENA Constructiilor, editia septembrie 2016

Sus