Oferte locuri de munca top

22 mil lei pentru transformarea unei strazi intr-o artera smart

Studiul de fezabilitate pentru proiectul de transformare a unei străzi într-o ”arteră smart” este finalizat, iar în prezent se lucrează la proiectul  tehnic.

Pasul următor este contractarea execuției lucrărilor propriu-zise.

Proiectul de remodelare a străzii Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu într-o arteră de circulație smart, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș, a obținut finanțare în valoare de aproape 22 de milioane de lei.

“Este primul proiect din Regiunea Centru care obține finanțarea pe Axa mobilității urbane și este prima stradă din Sibiu care va avea bandă dedicată pentru transportul public. Sibiul are puține bulevarde cu lățime mare, care să ofere spațiul necesar pentru astfel de dezvoltări, dar acolo unde este posibil vom realiza îmbunătățiri pentru o mai bună mobilitate.”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

”Începem procesul de contractare pentru proiectele care au ca obiective acțiuni din cadrul strategiilor locale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în municipiile reședință de județ. La nivelul Regiunii Centru avem depuse 25 de cereri de finanțare în valoare totală de peste 1,2 miliarde lei pentru reducerea nivelului de poluare în municipiile reședință de județ. Avem în lucru, spre contractare, 15 proiecte, care solicită aproximativ 600 milioane lei, ca fonduri nerambursabile. Alte 8 cereri de finanțare, ce necesită peste 410 milioane lei, sunt în proces de evaluare”, a spus Simion Crețu, director general ADR Centru.

Crește mobilitatea prin banda dedicată transportului public

Pe tronsonul dintre Siretului și bulevardul Mihai Viteazu se vor moderniza cele două benzi de circulație pentru autovehicule, traficul desfășurându-se în sens unic, dinspre strada Siretului spre bulevardul M. Viteazu.

În plus se va amenaja o bandă specială, separată, pentru transportul public, cu circulație dinspre bulevardul Mihai Viteazu spre strada Siretului. În sensul dinspre strada Siretului spre bulevardul Mihai Viteazu, autobuzele vor utiliza sensul normal de circulație, alături de autovehicule, pe cele două benzi de trafic.

Stațiile de autobuz de pe această stradă vor fi de asemenea reamenajate prin proiect.

Pe întreaga lungime a străzii care face obiectul proiectului, între bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș,  se va amenaja o pistă pentru biciclete în ambele sensuri. Aceasta va avea o lățime de 2,5 metri și va fi separată de calea de rulare a autovehiculelor prin borduri și o zonă verde, iar de trotuar va fi separată prin borduri. Pistele astfel amenajate pe o lungime de 2,4 km, vor fi sigure pentru utilizatori și vor încuraja utilizarea acestui mijloc de transport. Pe stradă vor fi amenajate și rastele pentru parcarea bicicletelor.

Pe lângă utilizarea transportului public sau a bicicletei ca mijloace de transport, este încurajat și mersul pe jos prin amenajarea trotuarelor cu o lățime între 2 și 2,5 metri pe tronsonul dintre bulevardul Mihai Viteazu și strada Ludoș. Acestea vor fi mărginite de un spațiu verde cu gazon și arbuști ornamentali. Pentru a completa dotările pentru calea pietonală se vor amplasa bănci și coșuri de gunoi.

Proiectul include și modernizarea sistemului de iluminat public prin instalarea unor corpuri de iluminat eco-eficient cu LED.

 

 

 

Citiți și:

Cererea este mare din partea investitorilor imobiliari

Inca 300 de apartamente in urmatoarea etapa a unui mare ansamblu rezidential

In primul trimestru al anului viitor va demara un proiect de lux in Capitala  

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019

Sus