Erdbewegung-Osteuropa

Astaldi face un pas inapoi

Licitația pentru cel scump și mai complicat tronson de autostrada plănuit să fie construit în România a fost deblocată. Este vorba de tronsonul 3 din autostrada Pitești – Sibiu, între localitățile Cornetu și Tîgveni, în lungime de 37,4 kilometri.

Pentru această porțiune Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fixat ca termen limită de depunere a ofertelor data de 10 noiembrie.

Firma italiană Astaldi SpA a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor în care a solicitat remedierea documentației de atribuire și suspendarea licitației pană la soluționarea fondului cauzei.

Însă, CNSC a anunțat că a luat act de renunțarea de către Astaldi SpA la contestația sa în contradictoriu cu CNAIR.

Miza confruntării este cel mai scump și mai complicat tronson de autostrada plănuit pănă acum în țara noastră. Pe cei 37,4 kilometri urmează să fie construite 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/galerie, un nod rutier la Cornetu și un nod rutier la Văleni, precum și un ecoduct în zona localității Călinești.

Valoarea estimată a contractului este de peste 1,2 miliarde euro, ceea ce înseamnă  mai mult de 30 de milioane de euro per kilometru.

Proiectul va fi finanțat din fonduri ale Uniunii Europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Criteriul de atribuire ales de autoritatea contractantă este cel mai bun raport calitate – preț. CNAIR optează pentru achiziționarea ulterioară de noi servicii și/ sau lucrări de la ofertantul a cărui ofertă va fi declarată câștigătoare, în cuantum de peste 483 milioane lei fără TVA.

Durata contractului este de 133 luni și cuprinde: 14 luni perioada de proiectare, 59 luni perioada de execuție și 60 luni perioada de garanție a lucrărilor.

Constructorii care depun oferte trebuie sa demonstreze că au avut cifra de afaceri anuală totală de minim 1 miliard de lei in fiecare dintre exercițiile financiare aferente anilor 2017, 2018 și 2019.

Acest criteriu nu poate fi îndeplinit de nici un constructor român de drumuri și autostrăzi.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2020

Sus
Translate »