Oferte locuri de munca top

Calea ferată Gara de Nord – Otopeni: indicatorii pe ordinea de zi a Guvernului

După ce ieri a fost semnat în mod oficial contractul pentru proiectarea și execuția obiectivului de investiții „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, proiectul este pe ordinea de zi a ședinței de astăzi a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Din punctul de vedere al lucrărilor de terasamente c.f., suprastructură c.f. și lucrări de artă, tronsonul de cale ferată se împarte în trei zone distincte:

* zona I – pe această zonă structura căii ferate este una clasică, cu terasament c.f. și suprastructură alcătuită din cadru șine traverse și prism de piatră spartă; L = 500 m (cuprinde și linia de evitare și liniile de legătură între aparatele de cale)

*  zona II –  pe această zonă terasamentul c.f. este alcătuit dintr-o structură de pământ armat cu geogrile, cu parament aproape vertical; suprastructura căii este clasică (la fel ca la zona I); L = 930 m (terasament înalt cu structură din pământ armat), un podeț

* zona III – L = 1520 m; pe această zonă linia c.f. este situată pe un viaduct; suprastructura c.f. este alcătuită din șine și blocheți; blocheții izolați vor fi îmbrăcați în galoși de cauciuc cu placă de inserție în bază din poliuretan monocelular uniform, pentru amortizarea vibrațiilor și a zgomotului structural. L = 1520 m (zona cu viaduct), două podețe, viaduct.

Podețe

La km 17+278 s-a prevăzut un podeț pentru a asigura continuitatea canalului existent pe zona pe care acesta se intersectează cu terasamentul căii ferate. Albia va fi amenajată, curățată de vegetație și pereiată atât în amonte cât și în aval de podeț.

În zona străzii Marin Preda, există podețul (km c.f. 17+562) care asigură traversarea unui canal ANIF de către drumul Odăii.

În zona străzii Mihai Eminescu, există un podeț (km c.f. 18+040) care asigură traversarea unui canal ANIF de către drumul Gării Odăii.

Ca urmare a extinderii între strada Marin Preda și strada Mihai Eminescu a drumului Gării Odăii la două benzi, cele două podețe dalate existente se vor înlocui cu podețe noi. Se va reface albia în amonte și aval de podeț, prin decolmatare, eliminarea vegetației și pereierea acesteia.

Lucrări de construcții civile în zona stației de cale ferată

Dimensiunile maxime: 188,65 m (150 m peron și 18,65 m nodul de circulație, 20 m scările de evacuare) x 18,00 m. Regim de înălţime: Pparțial+2E.

Staţia CFR va fi formată din două tronsoane, zona peroanelor ce va deservi îmbarcări şi debarcări din vagoanele trenurilor CFR şi zona nodului de circulaţie. Aceste două tronsoane vor avea structuri de rezistenţă distincte.

Primul tronson aferent zonei de garare va fi prevăzută cu două peroane laterale, cu o lungime de aproximativ 150,00 m și o lățime de 5,00 m. Nivelul superior al șinelor pe ultimul segment va fi la cota 103,215. Cota finită a peronului (103,765) va fi 8,90 m față de cota terenului pentru a realiza o trecere ușoară spre vagoanele trenului garat. Suprafaţa de călcare a traseelor pietonale va fi rigidă, stabilă, cu plăci ceramice antiderpante rezistente la trafic intens, pentru a facilita evacuarea în siguranță a persoanelor. Accesul pe peron va fi marcat cu ajutorul benzilor de ghidaj tactil, a indicatoarelor și pictogramelor. Marginile peroanelor vor fi marcate cu benzi de ghidaj tactil de avertisment. La capetele peroanelor vor fi prevăzute scări care să poată prelua fluxurile de călători în caz de urgență în cel mai scurt timp posibil. Peroanele vor fi dotate cu bănci cu șezut din lemn pentru persoanele aflate în așteptare, coșuri de gunoi selective antivandal şi panouri sosiri-plecări, dublă faţă cu ceas analogic încorporat.

Între structura de rezistență a viaductului, structura nodului de circulație și structura existentă a parcării vor exista rosturi seismice ce nu vor da diferenţe de nivel pentru a nu periclita traseul persoanelor cu deficienţă locomotorie sau de vedere.

Al doilea tronson, nodul de circulaţie va fi o structură independentă de viaduct şi va fi realizată din diafragme, grinzi şi plăci din beton armat până la nivelul peronului, iar peste acest nivel structura se va realiza din metal.

Stația va fi împărțită în două diviziuni date de funcționalitate, o zonă destinată publicului călător (zona de așteptare – peroane, nodul principal de circulație pe verticală) și o zonă destinată personalului C.F. (casa de bilete, birou de mișcare și o cameră pentru vizitare cabluri).

Reamintim faptul că Asocierea Arcada Company – ISPCF – DB Engineering & Consulting GMBH a câștigat licitația pentru acest proiect, cu o valoare a contractului de 398,16 milioane de lei, fără TVA.
Finanţarea obiectivului va fi realizată din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul de coeziune și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

 

 

Citiți și:

Balbaiala autoritatilor incurca stabilirea tarifelor in constructii

Un mare dezvoltator va demara anul acesta doua proiecte rezidentiale

Cum merg vanzarile apartamentelor noi in judetul Ilfov

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019

Sus