Oferte locuri de munca top

Care sunt investitiile pentru transportul nerutier promise de Guvern

Mai multe proiecte de investiții pentru transportul subteran, multimodal, feroviar, naval și aerian sunt cuprinse în Programul de guvernare anunțat de Guvernul Orban.

Printre acestea, obiectivele cuprind continuarea lucrărilor și noi investiții pentru rețeaua de metrou a Capitalei, modernizarea căilor ferate, precum modernizarea aeroporturilor din București, Timișoara și Constanța.

Ce proiecte de investiții sunt vizate

Transportul subteran

Lucrări în continuare:

* Magistrala M5, accelerarea lucrărilor pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.

Lucrări de investiții noi la metrou:

* Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon, urgentarea procedurilor pentru începerea lucrărilor pe secțiunea Eroilor – Universitate – Piața Iancului;

* Magistrala M6 București – Otopeni, 1 Mai – Aeroportul H. Coandă.

Feroviar

* Liberalizarea transportului feroviar de călători în contextul aplicării celui de-al patrulea pachet feroviar prin transpunerea în legislația din România, în integralitate, a Regulamentului european și a directivelor europene privind siguranța și interoperabilitatea

* Participarea la realizarea pe teritoriul României a liniei CF Constanța – Gdansk în cadrul Proiectului Via Carpatia, proiect prioritar din lista propusă de Forumul de afaceri ”Inițiativa celor trei Mari” de la București, anul 2018.

* Restabilirea trilateralei România – Ungaria – Austria la nivelul miniștrilor de transport și reconfimarea Declarației comune româno-ungare din 20017 și a sprijinului austriac pentru stabilirea oportunității realizării Proiectului Liniei de mare viteză între Viena – Budapesta – București – Constanța cu ramura București – Sofia, ca o prelungire a liniei Paris – Stuttgart – Munchen – Viena, și pentru promovarea acțiunilor stabilite în Memorandumul din 2008 privind efectuarea studiilor de prefezabilitate și prezentarea proiectului Comisiei Europene pentru a fi inclus în lista de finanțare pentru exercițiul financiar 2021-2027.

* Analizarea oportunității promovării Proiectului ”Inelul feroviar al municipiului București”, dezvoltat ca un sector feroviar periurban de tip ”pendulă – cadențat”, care ar putea să fie o alternativă pentru transportul urban sustenabil, nepoluant; acest inel feroviar în zonele periferice ale Capitalei poate descongestiona traficul de călători de tranzit din București și poate fi o soluție pentru conexiunea metropolei cu localitățile limitrofe

* Reabilitarea căii ferate pe axa prioritară 22 (Coridorul feroviar IV)

Lista proiectelor de modernizare a căii ferate, în ordinea punctajului din MPGT obținut prin testarea cu Modelul național de transport (MNT): Predeal-Brașov; Brașov-Sighișoara; București – Aeroport H. Coandă.

Lista stațiilor CF propuse pentru modernizare în MPGT, în ordinea priorităților stabilite prin punctaj multicriterial:

Din fonduri europene nerambursabile FC: Timișoara Nord, Ploiești Vest, Mărășești, Simeria, Ciulnița, Suceava Nord, Pașcani, Adjud

Din fonduri europene nerambursabile FEDR: Târgu Jiu, Satu Mare, Baia Mare, Făurei, Petroșani, Jibou

Lista lucrărilor de investiții și acțiuni obligatorii cu caracter de urgență:

 pod Grădiștea (CF București-Giurgiu Fr.);

 centralizare electronică în stația CF Videle;

 modernizarea instalațiilor de centralizare electromagnetică pe secția Siculeni-Adjud;

 lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri, etapizat;

 modernizare treceri la nivel cu calea ferată.

Naval

Sunt necesare lucrări hidrotehnice complexe, proiecte ce trebuie promovate în bugetul pe 2020, prioritizarea și bugetele aprobate fiind în funcție de eficiența lor economică și impactul social:

 îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării (km 845,5-km 375);

 realizarea lucrărilor specifice de apărări de maluri pe Canalul Sulina;

 reabilitarea sistemului de colectare ape, protecții și consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre-Marea Neagră;

 reabilitare sistem de colectare ape, protecții și consolidări maluri înalte pe Canalul Dunăre Poarta Albă-Midia Năvodari.

Lista proiectelor:

 intervenții de îmbunătățire și modernizare a porturilor propuse de MPGT: Constanta, Galați, Brăila;

 întărirea rolului de port regional pentru portul Constanța și transformarea lui într-un important centru de tranzit, oferind cea mai scurtă alternativă de transport către Centrul Europei;

 dezvoltarea portului Constanța, efectuarea lucrărilor de dragaj necesare și modernizarea infrastructurii portuare prin creșterea adâncimii în bazinele portuare pentru a permite accesul în port al navelor de mare capacitate și, totodată, pentru a crește siguranța navigației în portul Constanța;

 accelerarea implementării proiectelor deja finanțate prin fonduri europene și obținerea finanțării pentru MOL III din fonduri europene, în scopul transformării portului Constanța într-un centru regional de distribuție – lider pentru zonă;

 îmbunătățirea siguranței traficului naval prin achiziționarea de nave tehnice multifuncționale și echipamente specifice.

Aerian

În domeniul aerian un obiectiv prioritar îl reprezintă modernizarea aeroporturilor din: București (Otopeni, Băneasa), Timișoara, Constanța;

Programul de modernizare a CN Aeroporturi București:

Aeroportul International Henri Coandă din București, potrivit clasificării aeroporturilor, parte a sistemului de aeroporturi administrat de CN Aeroporturi București, este singurul aeroport internațional major din România. Programul de modernizare cuprinde:

 realizarea unui terminal de pasageri cu o suprafață de minimum 245.000 mp;

 reabilitarea și extinderea platformei de staționare cu minimum 15.500 mp;

 modernizarea pistelor de decolare-aterizare;

 asigurarea compatibilității noilor investiții cu căile de rulare;

 asigurarea infrastructurii, echipamentelor și utilajelor de asistență a navigației, securitate, siguranță și a conectivității conform standardelor;

 asigurarea de facilități cargo.

Aeroportul International București Băneasa – Aurel Vlaicu:

 modernizarea suprafețelor de mișcare aeronave;

 modernizarea terminalului de pasageri;

 asigurarea de facilități cargo.

Transportul multimodal

O rețea națională și extinsă de terminale multimodale este esențială pentru că industria logistică și transportul feroviar din România să se modernizeze și să fie competitive, arată Guvernul.

Cel mai important criteriu pentru prioritizarea terminalelor multimodale este ușurința cu care locația unui terminal permite transferul între modul rutier și feroviar și, de asemenea, între modul rutier, feroviar și transportul pe apă, cu accent pe aceste terminale trimodale. Cel mai bun exemplu este implementarea și finalizarea Proiectului „Inelul feroviar București” în transportul intermodal de călători (CFR Călători, Metrorex și Societatea de Transport București STB).

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/nov – dec 2019

Sus