Oferte locuri de munca top

Ce competente trebuie sa aiba consilierii din achizitii publice

Urmează să fie stabilite legal ce cunostințe și abilități trebui să aibă consilierii din achizițiile publice, precum și consilierii din sistemul de achiziții publice. În acest sens, au fost lansate în consultare publică Cadrele de competențe pentru cele două funcții (atașate la finalul articolului).

Conform documentelor, în distribuirea abilităților între diferitele grade profesionale aferente funcției publice de execuție s-a avut în vedere o cuprindere amplă a abilităților de natură tehnică specifică domeniului achizițiilor publice, astfel încât funcția publică de conducere în domeniul achizițiilor publice să poată fi exercitată cu o implicare limitată în aspecte de natură tehnică.

Cadrele de competențe cuprind gradele profesionale de Asistent, Principal și Superior aferente funcției publice de execuție Consilier achiziții publice / Consilier sistem achiziții publice.

Diferențierea între gradele profesionale în privința cunoștințelor se realizează, în aplicarea Cadrului de competențe, în funcție de nivelul de profunzime a cunoștințelor (pentru fiecare competență în parte), după cum urmează:

* grad profesional Asistent: deține cunoștințe de bază în domeniile descrise, spre exemplu, înțelege conceptele și procesele generale, este familiarizat cu terminologia cheie aferentă;

* grad profesional Principal: deține cunoștințe teoretice și practice bune în domeniile descrise, inclusiv excepțiile și cazurile speciale, având capacitatea de aplicare a acestora în activitatea zilnică;

* grad profesional Superior: deține cunoștințe extinse și aprofundate în domeniile descrise, având capacitatea de a oferi o mai bună înțelegere a aplicării și interpretării informațiilor/cunoștințelor respective.

În elaborarea cadrului de competențe au fost de asemenea avute în vedere următoarele aspecte:

* tipul de performanță solicitat funcționarilor publici prin Codul administrativ;

* practici internaționale, practici promovate de Comisia Europeană și alte State Membre, precum și metodologii recente promovate de mediul academic în abordarea cadrelor de competențe în domeniul achizițiilor publice;

* structurare care să permită mobilitate și flexibilitate în dezvoltarea profesională, inclusiv specializare;

* transformarea profesională în contextul celei de-a 4-a Revoluții Industriale, în special transformarea digitală în achiziții publice și „presiunea” pentru inovare;

* necesitatea schimbării percepției publicului larg în ceea ce privește „achizitorii”.

Documentele cu privire la cadrele de competențe au fost elaborate prin intermediul proiectului finanțat din fonduri nerambursabile – SIPOCA 625 – Sprijin pentru implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante.

 

Descărcați aici Cadrele de Competențe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

Ansamblu rezidential, in autorizare, in Bucuresti

Viitor hipermarket, in provincie

Cat costa manopera pentru lucrari de demolare mecanizata

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2020

Sus