Oferte locuri de munca top

Ce proiecte rutiere are Capitala, in bugetul PMB

Infrastructura de transport si modernizarea mijloacelor de transport in comun se numara printre investitiile care sunt acoperite de bugetul Primariei Capitalei pentru anul 2019. Acesta asigura continuarea lucrarilor vechi, dar si investitii pentru obiective noi.

Astfel, in acest an PMB dispune de un buget de 621 milioane euro, din care  peste 370 de milioane de euro sunt alocati pentru infrastructura, modernizarea transportului in comun si reabilitarea arterelor.

Din aceste fonduri Primaria Capitalei, prin directiile de specialitate, va finaliza proiectele aflate in derulare, va initia proiecte noi menite sa fluidizeze traficul de Capitala, va achizitiona mijloace de transport in comun moderne si nepoluante, va reabilita strazile, podurile si pasajele.

Astfel, pe langa cele 400 de autobuze noi (contractate anul trecut) se vor mai achizitiona, intr-o prima etapa, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 30 de autobuze hibrid si 100 de autobuze electrice.

De asemenea, se vor moderniza statiile de tramvai, troleibuz si autobuz, prin achizitionarea de mobilier urban si se vor moderniza 10 km de linii de tramvai.

Pentru subventia STB, prin proiectul de buget, vor fi alocati, intr-o prima etapa, 170 de milioane de euro.

Penetratii, Strapungeri, Supralargiri, Pasaje

Vor continua lucrarile pentru urmatoarele proiecte:

* Penetratie Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti – Pitesti – Nodul Virtutii va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2019. Buget alocat – aproximativ 11 milioane euro.

* Supralargire Fabrica de Glucoza: au fost finalizate lucrarile de demolari, au inceput lucrarile la zidurile de sprijin si au fost incepute lucrarile de relocare a utilitatilor. Buget alocat – 8,5 milioane euro.

* Strapungere Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu: lucrarea este finalizata in proportie de 90%. Mai sunt de executat lucrari neprevazute in contract: iluminat public, iluminat arhitectural, semaforizare intersectii si  separatoare de sensuri, dupa semnarea actului aditional. Buget alocat  – aproximativ 3 milioane euro.

* Modernizare Piata Eroii Revolutiei si Pasaj Pietonal: dupa obtinerea autorizatiei de construire urmeaza sa se dea ordinul de incepere a lucrarilor. Buget alocat  – aprox. 1 milion euro.

* Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai-Bd Aerogarii – Finalizarea buclei de intoarcere pentru linia de tramvai 5: Buget alocat  – aprox. 1 milion euro.

* Demararea lucrarilor pentru finalizarea nodului intermodal de la Cora Pantelimon: Buget alocat  – aproximativ 8 milioane euro.

Lucrari noi:

* Penetraţie Prelungirea Ghencea Domneşti şi Supralărgire Bd Ghencea şi Str. Braşov şi Terminal tramvai 41: s-au finalizat studiul de fezabilitate si proiectul tehnic. Urmeaza consemnarea banilor pentru finalizarea procedurii de expropriere, dupa care se poate demara procedura de achizitie pentru executia lucrarilor si a serviciilor de consultanta, după aprobare bugetului. Buget alocat aproximativ 20 de milioane de euro.

* Străpungere Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – intersecţia Vitan Bârzeşti Etapa a II-a: s-a finalizat studiul de fezabilitate, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Dupa finalizarea proiectului tehnic si obtinerea autorizatiei de construire, se vor demara procedurile de achizitie pentru executia lucrarilor. Dupa aprobarea bugetului urmeaza consemnarea banilor pentru finalizarea procedurii de expropriere. Buget alocat – aprox. 2 milioane euro.

* Pasaj Dna Ghica: s-a finalizat studiul de fezabilitate si s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Dupa aprobarea bugetului se poate demara procedura de achizitie pentru executia proiectului tehnic și a lucrarilor.

* Nod Avionului – Închidere Inel Median: s-a finalizat studiul de fezabilitate si s-au aprobat indicatorii tehnico-economici. Dupa aprobarea bugetului se poate demara procedura de achizitie pentru executia proiectului tehnic și a lucrarilor.

Alte cheltuieli de investitii – studii documentatii

Vor fi alocate sume pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare pentru demararea urmatoarelor proiecte:

* Pasaj denivelat sos. Petricani-sos. Bucureşti Nord (Voluntari)

* Arteră de legătură între Sos. Pipera, Dimitrie Pompei şi Fabrica de Glucoză

* Străpungere Valea Cascadelor-Prelungirea Ghencea

Expertiză tehnică DALI pentru Rabilitare sistem rutier şi linie de tramvai Bdul Chişinău

De asemenea, se vor moderniza depourile Bucureştii Noi, Bujoreni și Berceni si se vor demara procedurile pentru achizitia studiilor de solutii si taxa de conectare in vederea realizarii statiilor de incarcare lenta a autobuzelor electrice.

In ceea ce priveste lucrarile de reabilitare si modernizare a arterelor din Capitala, a podurilor si pasajelor, dar si modernizarea sistemului de semaforizare si siguranta traficului s-au alocat peste 22 de milioane de euro:

– modernizare instalatii semaforizare si integrare in sistem BTMS: aproximativ 2,9 milioane euro;

– intretinere instalatii semaforizare (service, revizii si reparatii) – aprox. 2,5 milioane euro.

– lucrari de semnalizare rutiera pentru sistematizarea si cresterea sigurantei circulatiei (marcaje rutiere, indicatoare, panouri semnalizare si limitatoare de viteza etc.) – aprox. 1,2 milioane euro.

– reabilitare sistem rutier – aprox 15 milioane euro

– finalizarea lucrarilor de consolidare si reabilitare poduri Mihai Bravu si Straulesti si demararea lucrarilor de modernizare pentru podul Grand – aprox. 650.000 de euro;

De asemenea, se vor demara licitatiile pentru reabilitarea podurilor Fundeni, Ciurel, Opera, pasajului Unirii, podului Timpuri Noi (pentru care s-au finalizat studiile de fezabilitate, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici).

Totodata, se vor demara licitatii si pentru 9 pasarele pietonale, pentru care s-au finalizat studiile de fezabilitate, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici.

 

 

 

Citiți și:

Un dezvoltator rezidential pregateste doua proiecte logistice

Noi autorizatii obtinute in cadrul unui proiect cu 100 case

Cine si cu cat va proiecta un mare centru de agrement

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr.2/ aprilie 2019

Sus
Translate »