Oferte locuri de munca top

Conducte noi de transport catre Moldova, de importanta nationala

Guvernul se pregătește să dezvolte capacitățile Sistemului Național de Transport pentru asigurarea fluxului de gaze naturale pe direcția România – Republica Moldova și, în acest sens, a declarat construirea mai multor conducte și a unor stații de comprimare ca fiind proiecte de importanță națională.

Soluția optimă constructivă a fost aleasă în urma analizelor și simulărilor în operarea Sistemului Național de Transport și a ținut cont de estimările de consum din zonele vizate, de posibilitățile de livrare a gazelor din sursele actuale și viitoare, precum și de cerințele privind parametrii tehnici necesari, în condițiile asigurării siguranței în operare. Astfel, proiectul presupune construirea următoarelor obiective:
* conductă de transport gaze naturale Onești – Gherăești, în lungime totală de 104,1 km, cu diametrul DN700 și presiunea 55 bar, amplasată pe teritoriul administrativ al județelor Bacău și Neamț;
* conductă de transport gaze naturale, Gherăești – Lețcani, în lungime totală de 61,05 km, cu diametrul DN700 mm, presiunea 55 bar, care va înlocui conducta DN400 existentă (fir I Gherăești – Lețcani), amplasată pe teritoriul administrativ al județelor Neamț și Iași;
* stație de comprimare gaze naturale Onești cu o putere instalată Pinst= 9,14 MW, amplasată pe teritoriul administrativ al orașului Onești, județul Bacău;
* stație de comprimare gaze naturale Gherăești cu o putere instalată Pinst= 9,14 MW, amplasată pe teritoriul administrativ al comunei Gherăești, județul Neamț.

„Dependentă de o singură sursă de gaze naturale, Republica Moldova ar resimți intens efectele unei potențiale situații de criză ca urmare a unei posibile sistări a gazelor naturale din Federația Rusă. O astfel de situație generează trecerea la combustibili fosili (cărbuni, păcură, lemne etc.), utilizarea acestora determinând creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră, cu efect poluant semnificativ (…) Proiectul va fi implementat în paralel cu proiectul Conducta Ungheni – Chișinău, un nou traseu de transport spre consumatorul principal din Republica Moldova, capitala Chișinău”, arată inițiatorii.

Traseul ales generează costuri scăzute ale lucrărilor de implementare și este, în cea mai mare parte, paralel cu conductele de transport existente.

Inițiatorii proiectului mai menționează că, după finalizarea lucrărilor de montaj la tronsonul de conductă DN700 Gherăești – Lețcani, firul I DN400 existent (cu o vechime de peste 40 de ani), de la Gherăești la Iași, se va dezafecta între Gherăești și Lețcani.

„În vederea reducerii sau eliminării impactului cu potențial negativ asupra mediului, pe anumite secțiuni, au fost necesare unele devieri față de traseul care urmează paralelismul cu conductele existente, în vederea asigurării siguranței în exploatare și operare în zone intravilane, zone cu teren dificil, traversări dificile de râuri, șosele, căi ferate”, au adăugat aceștia.

În prezent, furnizarea gazelor naturale pentru consumul din zona de Nord-Est a țării este asigurată atât din surse de producție locală, cât și din alte surse, precum cele de import din Federația Rusă, aduse pe direcția Isaccea – Siliștea – Onești.

„Aceste conducte au o perioadă de funcționare mai mare de 40 de ani fără reparații capitale și au fost construite în sistem negodevilabil, adică fără posibilitatea de a fi utilizate echipamente speciale pentru curățarea pe interior, inspectarea și respectiv diagnosticarea stării fizice a acestora”, mai spun inițiatorii.

Hotărârea pentru declararea proiectului „Dezvoltarea capacității Sistemului Național de Transport în vederea asigurării fluxului de gaze naturale pe direcția România – Republica Moldova”, ca proiect de importanță națională în domeniul gazelor naturale, a fost publicată de către Ministerul Economiei, pe 23 mai, și va sta în dezbatere publică timp de 10 zile de la data publicării.

 

 

Revista Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia mai 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

NewsletterPrimesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus