Oferte locuri de munca top

Contractul pentru Centura Sanmartin ar putea intra in licitatie

Luna viitoare ar putea fi lansată licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a tronsonului de circa 6km al Centurii Sânmartin din județul Bihor.

Dacă în primăvara anului viitor va fi semnat contractul, autoritățile speră ca până la sfârșitul anului 2023 proiectul să fie realizat.

Săptămâna aceasta consilierii Județului Bihor urmează să aprobe Varianta 2 de traseu, respectiv cea cu o lungime de 5,7 kilometri.

Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiției este de 220.454.319 lei, inclusiv TVA.

„Urmează avizarea proiectului la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Transporturilor și comisia interministerială, dar și adoptarea de către Guvern a hotărârilor privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor. După ce vom primi avizul în comisia tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la procedura de licitație”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare și 14 luni execuție.

Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a declarat: „Ne propunem ca în cursul lunii octombrie să publicăm în SEAP documentația de licitație pentru proiectare și execuție. Sperăm ca în primăvară să avem un contract semnat, în așa fel încât la finalul anului 2023 această centură să devină realitate. Suntem condiționați de accesarea fondurilor europene și finalul anului 2023 este termenul limită pe care îl putem atinge pentru actualele programe de finanțare”.

Proiectul prevede o șosea cu două benzi de circulație, câte una pe sens, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, și mai multe bretele de legătură care însumează 2,27 km. Viteza de deplasare prevăzută este de 80 km/h.

Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi merge de-a lungul cursului Pârâului Peța.

Ruta continuă spre Băile 1 Mai. În această zonă va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sânmartin și Băile 1 Mai și peste calea ferată Oradea – Sânmartin. Revenirea în Drumul Național 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma să fie construit cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre localitatea Cordău, la ieșire din Băile Felix spre Beiuș.

De-a lungul acestei șosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lățime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în catierul numit popular „Cartierul ANL”.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 6/septembrie 2021

Sus