Oferte locuri de munca top

Covid 19 schimba cererea pentru spatii de birouri

Cererea pentru spații de birouri va fi schimbată de condițiile impuse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. Lucrul în spațiile de birouri tip open space va trebui să se facă cu menținerea distanțării sociale, inițial anunțată de 2 m iar acum consultanții imobiliari vorbesc de măcar 1 m între angajați. Totodată, lucrul în ”schimburi” și orarul de muncă redus fac să fie necesare suprafețe utile mai mici decât cele ocupate înainte de pandemie. Două luni în care peste 90% dintre angajați au experimentat munca de acasă ar putea arăta că cel puțin o parte din personal poate lucra din afara sediilor companiilor.  Eforturile managerilor de reducere a cheltuielilor în general vor influența, de asemenea, cererea pentru spații de birouri.

Etapa de pregătire a reluării activității cere câteva măsuri de restructurare. Silviana Petre Badea, managing director JLL România, este de părere că mangerii trebuie să determine în ce măsură birourile trebuie modificate/adaptate la noile condiții de lucru. Și de asemenea, trebuie să țină cont că nu este vorba de a reveni cât mai repede cu putință la lucrul în birou, ci dimpotrivă.

Patru trenduri care ar trebui urmărite în perioada post-pandemică.

  1. Spațiul de lucru va fi regândit astfel încît să asigure distanțarea între angajați. În acest sens spațiul alocat unui angajat va crește, spațiile comune, recepțiile, lifturile, băile, zonele de cafea trebuie regândite. Elementele critice pentru reîntoarcerea la birou sunt estimarea gradului de utilizare a spațiului, monitorizarea / gestionarea densității și a fluxului de oameni.
  2. Sistem flexibil de lucru atât din punct de vedere al orarului, cât și al locației. Pentru aceasta, companiile trebuie să se asigure că soluțiile tehnologice le vor permite să implementeze eficient acest sistem, fără factori perturbatori.
  3. Un focus semnificativ crescut pe sănătate și siguranță. Aceasta va presupune implementarea scanărilor de temperatură, proprietarii și marii chiriași trebuie să asigure echipamente de protecție personală și să acorde atenție sporită gestionării proprietăților și a spațiilor inclusiv prin măsuri pentru îmbunătățirea siguranței și pentru igienizarea spațiilor, precum și prin comunicarea clară a eforturilor de reducere a riscurilor și a protocoalelor de sănătate / curățenie.

4.Asigurarea de spații care să asigure atât colaborarea între angajați, dar și condiții de concentrare individuală.

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 2/aprilie 2020

Sus