În luna februarie, când începuseră să circule știrile legate de epidemia de coronavirus dar nu se decretase starea de urgență, comerțul cu amănuntul a avut o evoluție pozitivă, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică.
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, cu cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a înregistrat o creştere cu 10,5%, comparativ cu februarie 2019, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. Aceasta datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,2%), vânzările de produse nealimentare (+10,3% )și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate(+9,6%).
Față de luna ianuarie 2020, în februarie volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut pe ansamblu cu 0,8% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,8%).
Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-0,6%) și la vânzările de produse nealimentare (-0,4%).
Perioada 1.I-29.II.2020 comparativ cu perioada 1.I-28.II.2019
În primele două luni ale acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 10,1% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+9,9%)şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,8%).
INS atrage atenția că aceste date nu surprind impactul crizei COVID-19.
Citiți și:
”Avem cerere de caramizi si vrem sa extindem capacitatea de productie”
Piste de biciclete de peste 2 mil euro intr-un municipiu din provincie