Oferte locuri de munca top

Cum evita Guvernul contractarea unui „constructor neserios”

Proiectul autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș va fi împărțit în trei sectoare, care se vor licita separat. Aceasta pentru a se evita atribuirea lucrării către „un constructor neserios”, potrivit declarației făcute de ministrul Transporturilor, Răzvan-Alexandru Cuc, în cadrul unei conferințe de presă.

Demnitarul a adăugat că, până la finele anului 2020, se va putea circula pe autostradă între Oradea și Cluj. Așadar, ministrul a declarat că în cursul serii de joi a fost transmisă căte ANAF documentația tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău-Borș pentru a fi evaluată și postată pe sistemul SEAP.

“Proiectul, în valoare de un miliard, va fi împărțit în trei secțiuni, se vor licita separat, pentru a nu mai avea și pentru a întâmpina problemele pe care le-am avut anii trecuți, când am avut un constructor neserios”, a declarat ministrul Răzvan-Alexandru, citat de Agerpres.

În cadrul aceleiași conferințe, ministrul și-a exprimat convingerea că, astfel, va exista o mobilizare mult mai bună și nu se vor bloca lucrările, precizând, totodată, că „firma neserioasă” se află pe lista neagră și nu va mai putea participa la licitații timp de doi ani.

Totodată, ministrul a mai spus că acesta este mecanismul cu care se va lucra de acum înainte în cadrul ministerului Transporturilor. “Nu ne vom opri aici, vom mediatiza foarte intens inclusiv lista contestatarilor de meserie. Vom ține la termen și calitatea lucrărilor, nu mai facem rabat la acestea în relația antreprenor – stat”, a afirmat Răzvan-Alexandru Cuc .

Ștefan Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a menționat că sectorul bihorean al autostrăzii a fost împărțit în trei loturi, „cu mare atenție pentru racordarea cu viitoarea autostradă ungară”, pentru care este prevăzut un prim sector de 5 km, care să facă legătura între graniță și Biharia.

„Noi spunem că, prin termenele pe care le-am impus (…) pentru un prim sector de cinci kilometri, care să facă legătura între graniță și Biharia, cu descărcare în Biharia, în DN79, să fie gata chiar înainte ca partea ungară să ajungă la graniță, urmând celelalte sectoare de 25, respectiv 30 de km. Un prim sector Suplacu de Barcău-Chiribiș este într-o stare de 50%, are ca termen șase luni pentru proiectare, 18 luni execuția. Le-am gestionat în așa fel ca să avem succes, termenele sunt stipulate clar în contract. Am avut autorizație de construcție când a fost antreprenor Bechtel, de aceea cred că și autorizația va merge mai repede. Estimăm că până la finele anului vom avea antreprenori, astfel încâtm coroborate termenele, în 24 de luni, să avem întreg sectorul gata. Între Oradea și Cluj, așa cum v-a spus și domnul ministru, vom circula până la finele anului 2020”, a declarat Ștefan Ioniță.

Cu aceeași ocazie, ministrul Transporturilor a mai anunțat că, în urma discuțiilor purtate cu Ioan Mang, deblocarea unor proiecte importante de infrastructură din județ, precum variantele ocolitoare pentru orașele Aleșd, Ștei, Salonta, Săcueni, precum și modernizarea liniei de cale ferată între Oradea și Cluj-Napoca.

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Un comentariu;

Sus