Oferte locuri de munca top

Cum vor fi impartiti cei peste 8 mld euro pentru infrastructura de transport

Peste 8 miliarde de euro, fonduri europene și de la buget, vor putea fi alocați prin Programul Operațional Transport pentru proiectele din perioada 2021 – 2027. Sinteza Programului se află în prezent la primul draft, fiind lansat în consultare publică (document atasat).

Conform acestuia, bugetul estimat pentru Programul Operațional Transport este de 8,368 miliarde euro.

Spre comparație, în perioada de programare 2014 – 2020 sectorul de transport a beneficiat în cadrul POIM de o alocare totală de 5,302 miliarde euro fonduri europene și cofinanțare națională.

În următoarea etapă de programare, perioada în care cheltuielile sunt eligibile este 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2029.

Ca noutate, prin POT nu se mai finanțează intervenții în infrastructuri aeroportuare. Componentele de îmbunătățire a accesibilitășii transfrontaliere vizează îmbunătățirea infrastructurilor de acces, pe orice tip de infrastructură (rutier, feroviar, fluvial).

Elementele de noutate introduse in POT se referă la:

* posibilitatea achiziționării de trenuri de lucru și echipamente conexe pentru modernizare și electrificare căi ferate

* investițiile în trenurile metropolitane – se introduce și susține finanțarea trenurilor metropolitan ca soluție de mobilitate regională sustenabilă, atât achiziții de material rulant cât și intervenții la infrastructuri (Prioritatea 6).

* Autoritatea de Management va fi localizată la nivelul MTIC. iar programul va avea Axa de Asistență Tehnică de sine stătătoare.

Cele 10 priorități ale POT sunt propuse să aibă următoarele finanțări:

* Prioritatea 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier

Total – 1.936 miliarde euro

– Fondul European pentru Dezvoltare Regională  (FEDR) – 551 milioane euro

– Fondul de Coeziune (FC) – 1,385 mld euro

* Prioritatea 2 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritorială

– FEDR – 350 milioane euro

* Prioritatea 3 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată

Total – 1.096 milioane euro

– FEDR – 440,8 milioane euro

– FC – 655,2 milioane euro

* Prioritatea 4 – Îmbunătățirea mobilității naționale, durabile și reziliente față de schimbări climatice prin creșterea capacității de transport pe calea ferată

– FEDR – 250 milioane euro

* Prioritatea 5 – Îmbunătățirea conectivității prin creșterea gardului de utilizare a transportului cu metroul în regiunea București-Ilfov

– FC – 250 milioane euro

* Prioritatea 6 – Îmbunătățirea conectivității si mobilitatii urbane, durabilă și reziliența în fața schimbărilor climatice prin creșterea calității serviciilor de transport pe calea ferată

– FEDR – 350 milioane euro

* Prioritatea 7 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal

– FC – 30 milioane euro

* Prioritatea 8 – Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor

– FC – 200 milioane euro

* Prioritatea 9 – Creșterea gradului de siguranță și securitate pe rețeaua rutieră de transport

– FEDR – 100 milioane euro

* Prioritatea 10 – Asistență tehnică

– FC – 50 milioane euro.

 

Descărcați aici Sinteza Programului Operațional Transport 2021-2027

 

 

 

 

 

Citiți și:

Un complex hotelier dintr-o cunoscuta statiune va fi modernizat

Avanseaza pregatirile pentru dezvoltarea unei cladiri cu locuinte de lux

O noua statie de betoane, in provincie

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2020

Sus