Heidelberg Cement

Dupa Autostrada Nordului, urmeaza Autostrada Sudului

După ce au fost făcute planurile pentru Autostrada Nordului, iată că urmează Autostrada Sudului, care va străbate un traseu important din sudul țării. Pentru noul proiect se așteaptă aprobarea Studiului de fundamentare (atașat la finalul articolului).

Autostrada Sudului (București – Craiova – Calafat – DrobetaTurnu-Severin – Lugoj) va avea o lungime de aproximativ 311 km.

Construcția va putea începe la data obţinerii finanţării pentru întregul proiect. Partenerul privat are obligația să finalizeze construcția întregii autostrăzi în termen de 60 de luni.

Punctul de început va fi nodul rutier de la intersecția cu viitoarea Autostradă de Centură a Bucureștiului, iar punctul de sfârșit va fi intersecția cu drumul national DN 67.

Autostrada Sudului, prin PPP

Soluţia de realizare a obiectivului de investiţie aleasă de Guvern este parteneriatul public – privat (PPP).

Contractul de PPP este structurat în două etape principale după cum urmează:

* perioada de proiectare și construcție cu durata de 60 luni de la data finalizării perioadei preliminare;

* perioada de operare cu durata 25 ani de la data finalizării perioadei de construcție.

În situaţia devansării lucrărilor perioadei de 12 luni aferentă lucrărilor de proiectare şi execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o primă de succes echivalentă cu ponderea într-un an a perioadei de devansare. Valoarea anuală totală a primei de succes este de 100 milioane euro/an.

În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat va plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind de 100 milioane euro.

Principalele lucrări prevăzute

Sector 01 – km 0+000 – km 66+000, București – Alexandria

La km 0+000 se realizează primul nod rutier, cu inelul 2 al Centurii București, inel care va fi realizat în profil de autostradă. Traseul autostrăzii, pe acest sector, merge aproape paralel cu DN6, pe partea stângă a acestuia, în direcția Sud-Vest, ocolind localitățile Mihăilești și Gorneni. La km 13+200 al autostrăzii, respectiv 29+500 al DN6, se amenajează un nod rutier cu DN6, pe partea dreaptă a acestuia, ocolind localitățile Ghimpați, Naipu, Bujoreni, Drăgănești-Vlașca, Comora și Măgura.

La km aproximativ 23+000 al autostrăzii (în drept cu aprox km 39+700 al DN6), traseul intersectează DN61 (km 4+000), în apropierea localității Letca Nouă. La km 66+000, traseul autostrăzii ajunge în dreptul localității Alexandria, localitate ce se va conecta la autostradă, prin intermediul unui nod rutier. Localitatea Alexandria va fi ocolită de autostradă prin nord.

Sector 02 – km 66+000 – 94+800, Alexandria – Roșiori de Vede

Dupa localitatea Alexandria, traseul autostrăzii își schimbă direcția de dezvoltare spre vest, mergând paralel cu DN6, pe partea dreapta a acestuia, ocolind localitățile Buzescu, Plosca și Peretu.

La km 88+200 traseul autostrăzii intersecteaza Linia de Cale Ferată Roşiori de Vede – Alexandria. La km 90+000 al autostrăzii, traseul autostrăzii trece de pe partea dreaptă a DN 6 pe partea stangă a acestuia, intersectând DN6 (km 116+500), în apropierea oraşului Roşiori de Vede. Între km 91+500 – km 92+000 traseul intersectează DN 65A şi Calea Ferată Roşiori de Vede – Turnu Măgurele.

Sector 03 – Km 94+800 – km 146+300, Roșiori de Vede – Caracal

Din localitatea Roșiori de Vede, traseul autostrăzii își menține direcția de dezvoltare spre vest. La km 95+300 traseul autostrazii intersectează drumul judeţean DJ 612A. La km 103+100 traseul autostrăzii intersectează Calea Ferată Roşiori de Vede – Caracal. La km 104+300 traseul autostrăzii intersectează DN 6 şi îşi continuă traseul mergând aproape paralel cu drumul național 6, pe partea dreaptă a acestuia. La km 129+300, km 132+700 şi km 145+200 traseul autostrăzii intersectează Calea Ferată Roşiori de Vede – Caracal. La km 146+300 traseul autostrăzii intersectează DN64. Localitatea Caracal va fi ocolită prin nord.

Sector 04 – km 146+300 – km 311+100, Caracal – Drobeta Turnu Severin

Din localitatea Caracal, traseul autostrăzii își schimbă direcția spre Vest – Nord-Vest, urmărind preponderent, în paralel, drumul national 6. La km 147+400 traseul autostrăzii intersectează Calea Ferată Roşiori de Vede – Caracal. Între km 147+400 şi km 178+700 traseul autostrăzii se desfăşoară între DN6 şi Linia de Cale Ferată Caracal – Craiova. La km 178+700 traseu autostrăzii intersectează Linia de Cale Ferată Caracal – Craiova.

După intersecţia cu Calea Ferată de la km 178+700 traseul autostrăzii ocoleşte prin partea de nord localitatea Cosoveni după care se reorientează ca dezvoltare spre vest intersectând mai intâi varianta de ocolire Craiova şi, mai apoi, DN 6. Intersecţia cu Varianta de ocolire a Craiovei se face la km 186+400 iar intersecţia cu DN 6 la km 186+800, respectiv km 216+500 al DN6.

După intersecţia cu DN6 Autostrada îşi dezvoltă traseul pe partea de nord a Municipiului Craiova, paralel cu Centura existentă a municipiului pe partea dreaptă opusă oraşului, intersectând de două ori linii de cale ferată electrificate şi trei drumuri naţionale DN 65, DN65 C şi DN 6B.

Pe zona Municipiului Craiova urmează ca în baza studiilor de teren să se detalieze traseul, mai ales având în vedere faptul că se află în implementare DE Piteşti – Craiova. De la km 206+200 traseul autostrăzii se dezvoltă paralel cu DN 6 şi Calea Ferată Craiova – Drobeta-Turnu-Severin până la km 240+700. La km 237+700 şi km 240+600 traseul autostrăzii intersectează Calea Ferată Filiaşi – Tg Jiu. La km 240+700 traseul autostrazii intersectează DN6.

De la km 240+700 până la km 302+700, traseul autostrăzii păstrează vecinătatea lui DN 6, trecând de pe o parte pe cealaltă a acestuia.

Între km 302+700 şi km 311+100 traseul autostrăzii se dezvoltă spre Nord ocolind pe partea de est oraşul Drobeta-Turnu-Severin. La km 311+100 traseul autostrăzii intersectează DN67.

 

Descărcați aici Studiul de fundamentare Autostrada Sudului

 

 

 

 

Citiți și:

In toamna va demara un proiect cu 230 apartamente, in Capitala

Turn cu 21 niveluri, in pregatire, la malul marii

Cresteri valorice ale contractelor in executie

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/ mai 2019

Sus
Translate »