Oferte locuri de munca top

In ce stadiu se află patru proiecte rutiere importante

Lucrările pentru mai multe proiecte rutiere importante se află în stadii diferite, procentele de realizare fiind cuprinse între 38% și 78%.

Astfel, CNAIR anunță că Autostrada Brașov –Tg.Mures- Cluj-Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C3: Biharia-Borș, km 59+100- 64+450 a pornit de la stadiul fizic de 2,01% în luna aprilie, iar în prezent, stadiul este de 49,06%.

Pe Secțiunea 2A: Ogra-Câmpia Turzii, lotul 2, Iernut-Chetani, stadiul fizic este de 80,47%, față de 64,99% în luna aprilie 2019.

O evoluție semnificativă au înregistrat și lucrările la VO Bacău, care au început în martie 2019 si în prezent au atins un stadiu fizic de 38%.

Stadiul fizic al lucrărilor pentru obiectivul “Autostrada Sebeș Turda, Lot 1” era în decembrie 2018 de 61%, iar în prezent, progresul fizic a ajuns la 78,6%.  Având în vedere că lucrările rămase de executat nu afectează partea carosabilă, există posibilitatea ca în funcție de condițiile meteorologice, acest sector de autostradă să fie deschis circulației la sfârșitul acestui an.

Raport preliminar pentru Autostrada Lugoj-Deva, lot 3

CNAIR SA a anunțat vineri faptul că a solicitat Expertului Tehnic Independent să realizeze și să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361.

Prestatorului expertizei, Iptana SA., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului.

În această fază, concluziile preliminare sunt:

Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

  • Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
  • viteza maxima de 90 km/h;
  • viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale;
  • viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
  • semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.

Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

Avand în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză.

“Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR SA.

 

 

Citiți și:

Viitor ansamblu de 100.000 mp scd, in pregatire in Bucuresti

Cladire de birouri, cu 16 niveluri, in curs de autorizare, in Capitala

Spatii industriale, pe aproape 6 mii mp suprafata construita

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/oct 2019

Un comentariu;

  1. I.C.B. said:

    Domnul Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR SA ce a făcut pentru a nu se ajunge în situația prezentată. Cei care au urmărit lucrările trebuie să răspundă pentru a nu se repeta astfel de situații și pe alte loturi. Nu se sesizează nimeni?

    Informaţiile publicate de arenaconstruct.ro pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Citeste articolul intreg https://www.arenaconstruct.ro/in-ce-stadiu-se-afla-patru-proiecte-rutiere-importante/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=gmail.com&utm_campaign=newsletter_552410 .

Sus