Heidelberg Cement

Modernizarea unor tronsoane din Centura Bucuresti, in reaprobare

Pentru modernizarea centurii rutiere a municipiului București între A1 – DN7 și DN2-A2 este necesar ca soluțiile tehnice să fie modificate. Acestea urmează să fie aprobate în cadrul ședinței de astăzi a Guvernului.

Conform noilor indicatori tehnico-economici, valoarea investiției a fost estimată la aproximativ 700 milioane lei, echivalentul a circa 150 milioane euro. Din această sumă, 526,8 milioane lei sunt estimați pentru lucrări de construcții și montaj

Principalele revizuiri ale soluțiilor tehnice față de studiul de fezabilitate aprobat în anul 2010 constau în:

* reconfigurarea intersecției la nivel tip “T” la DJ 601A prin introducerea amenajării giratorii;

* introducerea unei amenajări giratorii la km 63+400 datorită dezafectării liniei CF;

* pentru evitarea demolării de clădiri și a exproprierilor suplimentare, pe sectorul de drum cuprins între km 58+120-km 58+380 a fost necesară modificarea axului drumului proiectat spre dreapta și execuția unei protecții din elemente prefabricate tip «C2» pe zona canalului Dragomirești-Chitila;

* datorită oblicității ridicate față de traseul existent al centurii București pentru realizarea pasajului de la km 57+740, cu condiția de a nu se închide circulația rutieră pe acest sector de drum, a devenit necesară realizarea unui zid de sprijin pe o lungime de 40 m;

* structurile sunt dimensionate la Eurocod față de încărcări clasa E din SF 2010;

* numarul podurilor s-a redus, de la 3 buc. la 2 buc. datorită dezafectării unui canal;

* numarul pasajelor s-a redus de la 5 buc. la 4 buc. datorită dezafectării liniei CF Chitila-Chiajna;

* în profil transversal a fost prevazută extinderea fâșiei pentru amplasarea parapetelui median;

* adaptarea tipului de parapeți  la Normativul AND 593/2012 față de AND 591/2005.

Prezentăm în continuare câteva modificări ale lucrărilor proiectate:

Traseul în plan

Traseul în plan al centurii extinse urmărește traseul centurii existente, conform SF 2010, exceptând zona km 58+120-km 58+380, unde pentru evitarea exproprierilor și demolarea caselor aflate în aproprierea drumului, se  modifică/translatează axul drumului proiectat și a elementelor curbei de la km 58+120.

Modificarea acestor elemente conduce la translatarea axului proiectat la dreapta (km 58+120 – km 58+514) spre canalul Dragomirești-Chitila. Protecția canalului Dragomirești-Chitila va fi alcătuită din elemente prefabricate tip „C2” pe o lungime de 394 m (km 58+120 – km 58+514 dreapta).

Lărgirea centurii se realizează pe partea stângă, excepție este zona de la km 58+100 (zona pasaj peste CF București –  Craiova) unde traseul s-a abătut de la axul existent și lărgirea s-a făcut în partea dreaptă a centurii existente.

Pe zonele de dublare a pasajelor s-au geometrizat două axe (una pe pasajul existent și cealaltă pe pasajul proiectat), realizându-se astfel devierea căilor de comunicație pe cele două lucrări de artă.

Zona mediana se realizează pe amplasamentul actual al acostamentului de pe partea stângă. Separaţia sensurilor de circulaţie se va realiza cu parapet prefabricat din beton de tip New Jersey, pe care se vor monta elemente antiorbire.

Pentru realizarea lărgirii la patru benzi a centurii rutiere pe zona paralelismului cu apeductul Arcuda V s-a ales soluția de decalare a sensurilor de circulație, astfel încât apeductul să rămâna în zona mediană, distanța de la generatoarea apeductului la partea carosabilă proiectată sa fie de minim 6 m.

Pentru mai multe detalii despre acest proiect, accesați următorul link:

https://www.arenaconstruct.ro/revizuirea-solutiilor-tehnice-a-redus-numarul-de-poduri-si-pasaje-pe-un-traseu/

 

 

 

Citiți și:

Balbaiala autoritatilor incurca stabilirea tarifelor in constructii

Un mare dezvoltator va demara anul acesta doua proiecte rezidentiale

Cum merg vanzarile apartamentelor noi in judetul Ilfov

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/ iunie 2019

Sus
Translate »