Oferte locuri de munca top

Noi praguri valorice in procedurile de achizitii publice

Cele patru legi ale achizițiilor publice vor suporta noi modificări și completări pe care Guvernul le va face printr-o Ordonanță de Urgență (proiect OUG pe care îl găsiți atașat mai jos).

Prima modificare ce va fi adusă acestei legi vizează pragurile valorice de aplicare a legiilor. De asemenea, noile prevederi stipulează că neducerea la îndeplinire a deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, după data la care aceasta rămâne definitivă constituie contravenție. (sublinierile reprezintă completare la textul actual al legii).

În plus, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către persoane împuternicite în acest scop de Curtea de Conturi a României, nu și de ANAP cum prevedea actuala lege.

Procedurile de atribuire reglementate de legea 98/2016 privind achizițiile publice, pentru care este obligatorie publicarea unui anunț de participare și/sau de atribuire în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, se aplică în cazul atribuirii contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru a căror valoare estimată, fără TVA, este egală sau mai mare decât următoarele praguri valorice:

a) 24.977.096 lei (r. față de 23.227.215 lei), pentru contractele de achiziție publică/acordurile-cadru de lucrări;

b) 648.288 lei (r. față de 600.129 lei), pentru contractele de achiziție publică/acordurile-cadru de produse și de servicii;

b1) 994.942 lei (n.r. față de 929.089 lei), pentru contractele de achiziții publice/acordurile-cadru de produse și de servicii atribuite de autoritățile contractante locale

c) 3.376.500 lei (r. 3.334.050 lei), pentru contractele de achiziție publică/acordurile-cadru de servicii care au ca obiect servicii sociale și alte servicii specifice.

Procedurile de atribuire reglementate legea 98/2016 nu se aplică la atribuirea contractelor pentru loturi individuale în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:

a)valoarea estimată, fără TVA, a lotului respectiv este mai mică de 360.160 lei (n.r. 355.632 lei) , în cazul achiziției de produse sau servicii, sau mai mică de 4.502.000 lei (n.r. 4.445.400 lei), în cazul achiziției de lucrări;

Răspunsul autorităților la solicitări

În măsura în care solicitările de clarificări sau informații suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut în anunțul de participare/de concurs (n.r. față de timp util), răspunsul autorității contractante la aceste solicitări trebuie să fie transmis cu cel puțin 10 zile, respectiv 5 zile (n.r. – față de cel puţin 6 zile, respectiv 4 zile) în situațiile de urgență demonstrate în mod corespunzător de autoritatea contractantă, înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor sau solicitărilor de participare.

În cazul aplicării procedurii simplificate, termenele de mai sus se reduc la 6 zile în cazul contractului de achiziție publică de lucrări, respectiv 3 zile în cazul contractului de achiziție publică de produse sau de servicii, sau cu cel puțin 2 zile, în cazul contractului de achiziție publică de produse de complexitate redusă sau în situațiile de urgență, demonstrate în mod corespunzător de către autoritatea contractantă, înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertelor sau solicitărilor de participare.

 

Descarcati aici proiectul OUG privind modificari la legile achizitiilor publice

 

 

 

 

 

 

Citiți și:

Noi cladiri de locuinte cu spatii comerciale la parter, in provincie

Un spital urmeaza sa fie extins si dotat, cu peste 7 mil lei

Proiecte pentru construirea a peste 230 de apartamente in 17 cladiri

 

 

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 2/ aprilie 2018cop-1-mare

Cititi revista ARENA Constructiilor nr 1/martie 2018

ac1-mare

 

Sus