BERGERAT

Peste 1600 de imobile, de expropriat pentru CF Brasov – Simeria

Pentru reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria pe tronsonul Brașov – Sighișoara, subsecțiunile: 1. Brașov – Apața si 3. Cața –Sighișoara este nevoie în primă fază de aprobarea exproprierilor a peste 1600 de imobile – terenuri și construcții proprietate privată. Proiectul de HG care are în vedere acest fapt se află în prezent în dezbatere publică.

Mai exact, imobilele se află pe raza unităților administrativ – teritoriale Brasov, Bod, Feldioara, Măieruș, Apata, Cața – județul Brașov, Saschiz, Vânători, Albești și Sighișoara – județul Mureș și Belin – județul Covasna.

Proiectul de act normativ propune aprobarea amplasamentului şi declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării, conform variantei finale a studiului de prefezabilitate și fezabilitate.

Suma necesară pentru expropriere este de 9,5 milioane lei, pentru un număr total de 1.611 imobile proprietate privată, din care 1.470 imobile terenuri în suprafaţă totală de1,3 milioane mp, 28 imobile construcţii în suprafaţă de  4.715 mp şi 113 imobile împrejmuire în lungime de 4.304 m.

Sumele individuale estimate de către expropriator vor fi alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2019.

În cadrul exproprierilor, cea mai mare sumă revine societății Kronospan Romania SRL Brașov, care va primi 1,6 milioane lei pentru 5.111 mp de teren și pentru construcții cu o lungime de 473 m.

Aceasta este urmată de societatea Agroservice SA, care va primi peste 500 mii lei. Suprafața terenului pentru expropriat este de puțin peste 1.000 mp, iar construcțiile au o lungime de 150 m.

Tronsonul de cale ferată Brașov – Simeria conectează partea de vest cu partea de est a României, respectiv graniţa româno-ungară cu portul Constanţa și aparține Coridorului Rin – Dunăre (Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Braşov – Bucureşti – Constanţa) care traversează România și are o lungime de 880,2 km, fiind cel mai folosit din reţeaua CNCF “CFR” SA, atât pentru traficul  naţional de călători şi de marfă, cât şi pentru cel internaţional.

 

Descărcați aici Lista imobilelor propuse pentru expropriere

 

 

 

 

 

Citiți și:

Proiect rezidential, in curs de aprobare

Mare centru comercial din apropierea Capitalei

Hala de depozitare si cladire de birouri, in pregatire

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/ mai 2019

Sus
Translate »