Pentru a combate deficitul de forță de muncă din sectorul construcțiilor, mai precis în domeniul construirii infrastructurii de transport, un grup de parlamentari a inițiat un proiect delege pentru stabilirea salarizării minime.
Dacă proiectul va fi adoptat, aceasta ar urma să fie de 24 lei / ora de muncă.
Astfel, procedurile de achiziție publicădin acest domeniu vor aplica un criteriu suplimentar privind salarizarea personalului antreprenorului în condițiile următoare:
* atribuirea lucrărilor se va realiza doar în condițiile în care în fișa de date a achiziției se va prevedea punctaj referitor la salarizarea forței de muncă
* lipsa punctajului în fișa de date, ca și criteriu de atribuire obligatoriu, privitor la salarizarea forței de muncă, duce la nulitatea procedurii de achiziție publică
* pentru criterul suplimentar de atribuire privind salarizarea personalului antreprenorului se vor acorda 10puncte
* salarizarea minimă în cazul investițiilor publice derulate de autoritățile publice va fi de 24 lei net /ora de muncă
* pentru salarizarea de 24 lei net, se vor acorda cele 10 puncte stabilite.
Conform propunerii, anual, până la data de 15 iunie, se va analiza necesitatea revizuirii în creștere a acestui nivel de salarizare de 24 lei/oră.
Revizuirea și indexarea nivelului de salarizare ar urma să se aplice începând cu luna iulie a fiecărui an.
Această modificare este motivată de inițiatorii proiectului prin faptul că salarizarea extrem de scăzută în comparație cu piețele forței de muncă din UE este considerată a fi una dintre cauzele deficitului de forță de muncă în domeniul construcțiilor din țara noastră.
În prezent, sectorul construcțiilor se confruntă cu un deficit de aproximativ 650 mii persoane.
Citiți și: