Oferte locuri de munca top

Strabag: ”Facem uz de drepturile legiferate, asa cum procedeaza si concurentii nostri”

Reacția firmei Strabag la declarațiile publice ale ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, privind nemulțumirea sa față de contractorii străini care tot contestă și blochează proiectele mari de investiții, nu a întârziat să apară.

Reamintim faptul că, în timpul vizitei pe șantierul Autostrada Transilvania secţiunea 3C3 Biharia – Borş, ministrul Răzvan Cuc și-a manifestat nemulțumirea cu privire la amânările care afectează lucrările, din cauza contestațiilor făcute de firmele care au pierdut licitația.

„Sunt firme care vin în România, cu laptopuri, cu mape, care nu câștigă, contestă și blochează obiective de investiții. În cazul de față, vorbim despre firma Strabag, care contestă lotul 2 al Secțiunii 3C Chiribiș – Biharia, de 28,55 km, de pe Autostrada Transilvania. Nu mi se pare normal. Participi, nu câștigi, avem o comisie care evaluează, îți spune că nu ești bun, ai pierdut tehnic sau financiar, ești mai slab clasat, pierzi și ataci în instanță. Care este rezultatul? Oricum, și instanța presupunem că va da în reevaluare sau va respinge contestația, ce facem? Mergem cu contestațiile acestea la nesfârșit, doar ca să blocăm?” declara ministrul Cuc la momentul respectiv.

“N-am nimic cu firmele din alte țări”

Deși oficialul a mai făcut și alte declarații critice cu privire la firmele străine care activează pe piața de construcții din România, de data acesta explica: “Nu am nimic cu firmele din alte țări, dar în momentul de față nu fac decât să blocheze obiectivele de investiții din România. Gândiți-vă ce front de lucru frumos ar fi fost ca după ce termină antreprenorul român pe acest lot, imediat să intre în forță și pe celălalt? Nu-i o logică? De asta mă supăr pe constructorii străini, că blochează artificial proiectele”.

Însă, Strabag susține că uzează de drepturile sale legale

Referitor la aceste declarații, reprezentanții Strabag ne-au transmis:

”În ultimele decenii am realizat nenumărate proiecte pentru o mare varietate de clienți privați și publici. Aceste proiecte se execută, fără excepție, pe baza unei evaluări anticipate, a unei analize detaliate a documentelor și a unei evaluări a riscurilor. Calculaţia se bazează pe experiența proiectelor de construcții anterioare din România, precum și a celor peste 10.000 de proiecte pe care le realizăm în cadrul Concernului în fiecare an.

Dacă în cursul procesului de ofertare apar ambiguități, noi, la fel ca şi concurenții noștri, vom trimite solicitări de clarificare autorităţilor contractante. Aceasta este o procedură transparentă, utilizată în mod obişnuit şi pe celelalte piețe europene şi servește drept prevenţie pentru a asigura o concurență corectă și clară, conducând clientul la alegerea celei mai bune oferte. Întrucât, statistic vorbind, în majoritatea cazurilor instanțele specializate confirmă corectitudinea solicitărilor noastre, acest lucru ne încurajează să continuăm să facem uz de aceste drepturi legiferate, așa cum procedează și concurenții noștri”.

Calitatea documentaţiei de atribuire poate duce la întârzierea procesului de licitație

Una dintre cauzele asupra căreia reprezentanții Strabag atrag atenția că ar putea conduce la contestarea procedurilor de achiziție publică o reprezintă calitatea documentațiilor de atribuire.

“Strabag SRL a fost şi va fi întotdeauna un susținător puternic al oricăror modificări ale reglementărilor care pot spori eficiența atribuirii contractelor în cadrul Asociațiilor din Industria Construcțiilor. Calitatea documentaţiei de atribuire poate duce la întârzierea procesului de licitație. În niciun caz intenția noastră nu este de a bloca vreun proiect – dimpotrivă, compania noastră și cele 1.400 de persoane care lucrează pentru noi, precum şi numeroșii noștri furnizori și subcontractori doresc să beneficieze de o infrastructură de transport funcțională”, menționează oficialii Strabag.

Aceștia subliniază că execută proiectele, fără excepție, pe baza unei evaluări anticipate, a unei analize detaliate a documentelor și a unei evaluări a riscurilor. ”Calculaţia se bazează pe experiența proiectelor de construcții anterioare din România, precum și a celor peste 10.000 de proiecte pe care le realizăm în cadrul Concernului în fiecare an”, mai spune conducerea Strabag.

Strabag SRL este filiala concernului European Strabag SE cu o prezență de aproape 30 de ani în România și una dintre cele mai importante companii de construcții din țară. Are o rețea densă de sucursale, staţii de preparare mixturi asfaltice precum şi balastiere şi cariere, fiind prezentă într-o mare parte a teritoriului țării, acoperind toate domeniile industriei construcțiilor.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/ iul-aug 2019

Sus