Licitația pentru efectuarea studiilor necesare în vederea realizării metroului și trenului metropolitan din Cluj-Napoca poate fi adjudecată. Aceasta întrucât Primăria Cluj-Napoca a câștigat acțiunea formulată împotriva deciziei CNSC.
Astfel, Curtea de Apel Cluj a admis plângerea formulată de municipalitate și a respins acțiunea asocierii Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD (Japonia). Consecința este menținerea raportului procedurii întocmit de Municipiul Cluj-Napoca.
Drept urmare, în etapa imediat următoare, Primăria Cluj-Napoca va trece la încheierea procedurii de achiziție având ca obiect serviciile amintite mai sus.
Mai exact, este vorba despre licitația „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții„.
Reamintim faptul că asocierea Sws Engineering Spa-Systra-Metrans Engineering SRL este câștigătoarea licitației. Oferta financiară a acesteia are o valoare de 30.186.000 lei fără TVA:
În cadrul licitației au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:
* Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România)
* Asocierea Explan SRL (România) – DR. Sauer and Parteners (UK)
* Asocierea Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD ( Japonia)
* Asocierea Eurocerad International SRL (România) – 3TI Progetti Italia- Ingegneria Integrata S.p.A.(Italia)
* Egis Rail SA (Franța).
Caracteristicile proiectelor de investiții
Trenul Metropolitan va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.
Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).
Metroul va fi dezvoltat pe axa vest-centru-est și va deservi următoarele puncte principale de interes:
* în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),
* în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.
Totodată, va fi studiată asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, vor fi introduse linii de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.
Citiți și:
Ansamblu rezidential, realizat prin parteneriat intre dezvoltator si proprietarii terenului aferent
Viitor ansamblu rezidential dezvoltat de un investitor autohton